חזון בית הספר

להיות מוסד חינוכי איכותי מוביל ומתווה דרך,

המכוון את תלמידיו להיות בני אדם,

מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית.

ייעוד בית הספר

ביה"ס ישמור על מעמדו כבי"ס מוביל בתחומי החינוך, ההוראה-למידה והמִנהל.
בפעילותו יתמקד ביה"ס בטיפוח התלמידים, המורים והעובדים ובפיתוחם במעורבות בקהילה, תוך הישענות על מסורת ביה"ס ופריצת דרכים חדשות להבטחת עתידו.

בול המאה של בית הספר הריאלי העברי בחיפה

ערכי היסוד של בית הספר

  • ביה"ס הריאלי העברי בחיפה הוא מוסד חינוכי ציבורי-עצמאי שתלמידיו מצטרפים אליו מתוך בחירה והתאמה. התכניות החינוכיות, הלימודיות והחברתיות והתפיסה הניהולית של בית-הספר בנויות על רצף ייחודי בן שתיים-עשרה שנות לימוד. רצף זה מאפשר למורשת ביה"ס, לתהליך החינוכי המתמשך ולהתייחסות האישית ליצור השפעה משמעותית על התלמידים
  • ביה"ס רואה בתלמידים את מרכז מעייניו
  • במסגרתו החינוכית והלימודית יעודד ביה"ס את התלמידים לבטא את אישיותם הייחודית ואת כישרונותיהם, בצורה מיטבית
  • ביה"ס יפעל למעורבות ולשותפות פעילה של התלמידים בתהליכי החינוך והלמידה, מתוך לקיחת אחריות
  • המורים, התלמידים וההורים יהיו שותפים לדיאלוג המבוסס על אמון  וכבוד הדדיים
  • ביה"ס יפעל להידוק קשרי הגומלין עם הקהילה בקרבה הוא פועל ויטפח את שיתוף הפעולה עמה
  • ביה"ס יטפח את מוריו ועובדיו תוך עידוד מצוינות, יוזמה, אחריות, רוח צוות והזדהות עם ביה"ס
  • ביה"ס יפעל להשגת יציבות כלכלית בד בבד עם שיפור התשתיות, האמצעים ורמת השירות להבטחת עתידו ולהשגת שביעות רצון הלקוחות
  • ביה"ס משלב בגישתו יסודות ממסורתו החינוכית-לימודית עם פתיחות לחידושים, וישתית את דרכו החינוכית והלימודית על העקרונות הבאים:
  • בתחום החינוך לערכים:

    • ביה"ס ישאף לחנך להשקפת עולם שמשלבת את הערכים הבאים:
      • הומניזם, סובלנות ודמוקרטיה
      • כיבוד המורשת התרבותית והרוחנית של העם היהודי וחיזוק הקשר אליה
      • הזדהות עם מטרות הציונות, טיפוח הכרת הארץ והעמקת תחושת השייכות למדינת ישראל והנאמנות לחוקיה
    • חינוך לערכים המשפיעים על איכות התלמידים כבני אדם, על השתלבותם בחברה ועל תרומתם לה
    • חינוך לערכים אסתטיים
    • טיפוח הערכים הקשורים בחינוך הגופני
  • בתחום החינוך האינטלקטואלי, יפעל ביה"ס כדי שתלמידיו – בוגריו יהיו:

    • בעלי יכולת חשיבה עצמאית ויצירתית
    • בעלי יכולת למידה עצמאית
    • בעלי כישורים לחקור, לנתח ולהעריך, לרבות כשוּרי ביקורת ושיפוט ערכי
    • בעלי כושר ביטוי רהוט, עושר לשוני  וניסוח מדויק
    • בעלי השכלה רחבה בתחומי דעת שונים
  • בתחום כישורי החיים, ישאף ביה"ס שתלמידיו יהיו:

    • בעלי מודעות עצמית וביקורת עצמית
    • בעלי יכולת הידברות ותקשורת חיובית עם הזולת
    • בעלי יכולת התמודדות עם מצבי לחץ
    • בעלי יכולת עמידה על עקרונות מול לחצים חברתיים שליליים
    • בעלי יכולת לקבל החלטות ולכוון את חייהם מתוך לקיחת אחריות
    • בעלי נכונות להשפיע על המאורעות ולהיות גורם פעיל בחברה
    • בעלי כישורים המאפשרים התמודדות עם עולם משתנה ויצירה בו