הצגות למידה ביסוד אחוזה

הצגות למידה
תלמידינו בכיתות ד'-ו' לומדים לפי אשכולות: אשכול הרוח (תנ"ך, מורשת, שפה, ספרות, לשון) ואשכול החברה (גיאוגרפיה, מולדת, היסטוריה, שפה, לשון). בכל אחד מהאשכולות, למדו הילדים את תכני הלימוד באמצעות פרויקט (למידה משולבת פרויקטים) ושאלו שאלות פוריות (שאלה פוריה היא שאלת פתיחה, שאין לה תשובה חד-משמעית, שאלה מערערת, אינטיליגנטית, מנוסחת בפשטות ומעשית. שאלה שיש עליה מידע נגיש).
באשכול החברה שלוש השכבות כבר חוו את הצגת הלמידה הראשונה, איתה חתמו את הפרויקטים השונים שנעשו.
כיתות ד' הכינו פעילות שכללה "חפש את המטמון" על פי הנלמד בתחום הדעת מולדת ושפה, במטרה לתת מענה לשאלה הפורייה "כיצד סמלים מסייעים להתמצאות ולהבנת המרחב?" הצגת הלמידה הזאת נערכה מול עמיתי השכבה אשר למדו את אותו הפרויקט וידעו לאתגר את התלמידים המציגים בשאלות כדי להגיע לתובנות חדשות.
כיתות ה' הכינו תערוכת גלובוסים כתוצר שנתן מענה לשאלה הפוריה "מהן מיקומן של המפות בהחלטות של בני האדם?" בפרויקט יקום מוצג בתערוכה. בהצגת הלמידה נכחו תלמידי כיתות ד' ונציגי המכלול הפדגוגי של בית הספר, שקיבלו הדרכה מילדי כיתות ה' והוצגו בפניהם מסקנות, תובנות והבנות חדשות בעקבות מפות נושיאות.
כיתות ו' נקטו עמדה לגבי נושא הגלובליזציה באמצעות פרסומות שהוכנו על ידי התלמידים. הפרויקט "כחול לבן או צבעוני", איפשר לתלמידים להכיר את התרבות היוונית העתיקה ותהליך ההלניזציה, ולזהות כבר בתקופה ההיא את ניצני תופעת הגלובליזציה ואת ההשלכות של ההשפעות התרבותיות אז והיום.

באשכול הרוח הצגות הלמידה מתחילות השבוע ונמשכות לאורך החודש הקרוב:
כיתות ד' תצגנה עיתון ובו כתבות שונות על כיבושי יהושע, כאשר מתמקדים בשאלה הפוריה "מה המחבר המקראי חושף ומה משמיט?" במסגרת הפרויקט עיתונות ללא גבולות.
כיתות ה' במסגרת הפרויקט "כיצד נראה את הבלתי נראה?", יוצרות ספר כיתתי עם סיפורים חלופיים לסיפורי שאול המלך, כאשר הדגש הוא על הערכים שעומדים מאחורי החלטותיו של שאול ויתנו מענה לשאלה הפורייה "מה ניתן ללמוד מתיאור ההחלטות של שאול על עמדתו של המספר המקראי?".
כיתות ו' תערוכנה משפט לשלמה המלך במסגרת הפרויקט "משפט לשלמה המלך" שלווה בשאלה הפורייה "מה הם המניעים, לפי המתואר ע"י המחבר המקראי, שעומדים מאחורי החלטותיו של המלך?"
תודה לאליאנה גורדון, רכזת פדגוגית של כיתות ד-ו', על הובלה מסורה ומקצועית של התהליך. כמו כן תודה למורים שמובילים את הלמידה במקצועיות ובחדוות עשייה.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *