חגים, פעילויות וסביבות למידה – ביסוד הדר

חג ה"סִיגְד" ביסוד הדר
גם השנה, כמדי שנה, התכנסנו התלמידים והצוות החינוכי, במטרה להרחיב את הידע שלנו על החג: מדוע נקרא "סיגד"? מהם מנהגי החג? מדוע נוהגים לקיים את הטקס על הר גבוה? מהו ספר האוֹרִית? מהי שפת גְעֵז? מי הם הקֵייסִים?
ברכנו את המשפחות החוגגות חג שמח – מלקם עמת בהל.

כמו בציטוטו הידוע של יגאל אלון "עם שלא יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" – אנו רואים זכות וחובה בתפקידנו כמבוגרים, לחנך להכיר ולהוקיר תרבות ורב תרבותיות, לשמר ולקיים את אשר ראוי לקיים ולשנות את אשר דרוש שינוי.

"שני אישי" "חמישי אישי"
בכל שבוע, אנו מקיימים מפגשי "שני אישי" או "חמישי אישי", בהם מציגים התלמידים את תחביביהם וכישוריהם בפני חבריהם לכיתה. המפגשים כוללים רקע והסברים אודות התחביב, וכן פעילות עבור הכיתה, באמצעותה מתנסים החברים בנושא שהוצג להם.
פעילות זו מעצימה מאד את הילדים: הם לומדים כיצד להציג את עצמם בפני חבריהם, ומרגישים שיש מי שמקשיב ומתעניין בתחביביהם ובכישוריהם.
החברים לומדים להכיר ולהעריך יותר זה את זה, ולהכיר בייחודיות ובשונות שלנו כבני אדם.
תום מכיתה ג'1 חשף את הילדים, ע"י חידון מלהיב, למשחק האסטרטגיה שהוא כה אוהב – "סטרטגו".
גילי מכיתה ה'1 הציגה בפני חבריה את התחביב שלה – אקרובטיקה וריקוד והכינה "מיני מופע" מקסים לתלמידי הכיתה.

STATION ROTATION
סביבת למידה גמישה – מאפשרת תהליכים לימודיים וחברתיים בזמן אמת, ותופסת כיום מקום מרכזי בתהליכי הלמידה. מודל "station rotation" מאפשר מעבר של כל ילד בין תחנות, על פי רמות ידע שונות, עבודה עצמאית וקבוצתית, למידה  פרטנית עם המורה ושימוש במחשב בתהליכי הלמידה.
כך התכנים והידע נלמדים בדרך אשר רלוונטית למציאות המשתנה.

לומדים בסביבות למידה שממחישות ומדגימות מציאות
בשכבת כיתות ב', לומדים בשיעורי המדעים, את מאפייני החיים של היצורים החיים.
במקביל לתהליך הלמידה בבית הספר, הכולל ניסויים והתנסויות, תצפיות, קריאת טקסטים, צפייה בסרטונים ומשחקים לימודיים, התלמידים עורכים תצפיות בבעלי החיים ובסביבת החיים שלהם, בגן החיות הלימודי בחיפה.

  

לומדים אמנות – הפיסול ביוון העתיקה
תכנית הלימודים של כיתות ה' כוללת הכרות עם תקופות נבחרות, על פני ציר זמן, בתולדות האמנות. התקופה הראשונה אותה למדנו היא יוון העתיקה. בשיעורים התמקדנו בפיסול ביוון העתיקה, בשלוש תקופות: ארכאית, קלאסית והלניסטית.
מתוך ההתבוננות ביצירות למדנו מה השפיע על הפיסול היווני בתחילת הדרך וכיצד התפתח מבחינה צורנית לאורך התקופות, תוך שאנו מגדירים את מאפייני הפיסול בכל אחת מהתקופות.
בהמשך התלמידים למדו לצייר גוף אדם בשלבים: מגוף הבנוי מצורות גיאומטריות כמו אליפסה וטרפזים ועד להפיכת הגוף לאנושי, כלומר בעל נפח וקווים רכים.

 

 

לומדים גם במוזיאונים לאמנות
שכבת כיתות ג' יצאה לבקר במוזיאון האמנויות, בתערוכת: "פרא אדם וחיות אחרות".
היצירות עוררו שאלות לגבי טבען הפראי של החיות ונקודות המפגש של בעלי החיים עם בני האדם.
תחילה עברו הילדים סדנה חוויתית בה פיסלו חיות מחימר, לאחר מכן הסתובבו בתערוכה וקיבלו משימות ואתגרים, הקשורים ליצירות מתוך התערוכה.
כיתות ד' ביקרו במוזיאון העיר חיפה. הם יצרו תמונות של נופי חיפה בטכניקת פופ אפ.
בנוסף, ערכו סיור במושבה הגרמנית, בעקבות הטמפלרים שחיו כאן. גולת הכותרת של הביקור הייתה הגלויות ההיסטוריות ששלחו מטיילים בעבר כדי לשתף את יקיריהם במראות שאותם חוו.
התמונות שהופיעו על הגלויות הן צילום או ציור של מקום.
בעולם הדיגיטלי של ימינו, הרשתות החברתיות תפסו את מקומן של הגלויות: במהלך פעילות במוזיאון הילדים צילמו את עצמם ליד אתרים בחיפה, וחלקם שלחו את התמונה באינסטגרם וברשתות חברתיות אחרות.

חונכים חניכים, מפגשים ראשונים
פרויקט החונכות מושתת על מפגשים אישיים לאורך כל השנה, בין תלמידי הסניף, במטרה להדק קשרים בין ילדים ולטפח בהם ערכים כמו: אחריות, ויתור, דוגמה אישית ועוד.
המפגשים מתקיימים בין ילד/ה בוגר/ת, לילד/ה צעיר/ה. כל חונך בוגר וחונכת בוגרת, מכינ/ה פעילות לחניך שלו / לחניכה שלה, על פי מטרת המפגש.
בסיום הפעילות, החונכים מקבלים משוב מהחניכים ועורכים רפלקציה למפגש.
מטרתם העיקרית של המפגשים הראשונים הייתה היכרות: החונכים תכננו והכינו בקפידה רבה את הפעילויות: משחקי "חפש את המטמון", משחקי יצירה, משחקי קופסה, חידוני טריוויה ועוד.
ילדי כיתה ו'1 הכינו שיעור בנושא "יצחק רבין וסובלנות" לתלמידי כיתה ג'1.
התלמידים שיחקו יחד משחקים הקשורים בערכים, קבלה וחברות, תוך שיתוף פעולה ועבודה בקבוצות.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *