טקסים, אמנות וטיולים – בתיכון הדר

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה
אנחנו רואים חשיבות רבה בלימוד פרק זה בהיסטוריה של העולם כולו ושל העם היהודי, תוך שימת דגש על האמירה – לזכור ולא לשכוח, לדבוק בחיים ולהיות בני אדם טובים, מובילים ומשפיעים.
כל תלמיד קיבל נר זיכרון המנציח את שמו וסיפורו של יהודי שנספה בשואה, כחלק מפרויקט לכל שם נר. תלמידי שכבת ז' עברו סדנה בנושא ילדים ובני נוער בשואה, בה נחשפו לסיפורים אישיים, קטעי קריאה ווידיאו.
הסדנה הועברה על ידי מדריכי מרכז מורשת בן גוריון, בהובלתה של עדי אלמלם – הכהן, אמה של מעיין משכבת ז'.
תלמידי שכבות ח' ו-ט' נפגשו עם הרב אברהם אנגל, הגב' ציפי שנקר ומר יהושוע ברלינגר שסיפרו את סיפור הוריהם ואת סיפורם כדור שני לשואה.
בנוסף, נפגשו התלמידים עם הרבה ברכה ברסלב, סבתו של אהוד תלמיד שכבה ח', ששיתפה בסיפור המרגש של משפחתה.
ביום חמישי 12.4.2018 כ"ז בניסן תשע"ח עמדנו, כל תלמידי ומורי הסניף לזכרם של הנרצחים בשואה והתכנסנו לצפות בטקס, שהועלה על ידי תלמידי שכבה ח'.
לזכור ולא לשכוח.

   

משלחת תיכון הדר לגרמניה
23 תלמידי כיתה ט' יצאו לעיר האם שבגרמניה – שם חיכתה להם קהילה חמה, שהתרגשה מאוד מאורחיה מישראל.
החברויות האמיצות שנוצרו, הפרויקט המשותף שהכינו והחוויות המשותפות בכלל, וכן הטיולים הרבים שטיילו – הפכו את השבוע הזה לחוויה מדהימה ובלתי נשכחת.

  

קמפוס ז'
בשבוע שעבר יצאה שכבה ז׳, לראשונה, לקמפוס חוף.
התחלנו את הקמפוס בזיכרון יעקב, שם ביקרנו במוזיאון העליה הראשונה וביצענו פעילות אינטראקטיבית עם כתב חידה באזור המדרחוב.
בפעילות זו הכרנו את ההיסטוריה של היישוב היהודי בארץ ואת הקשר של מחתרת ניל״י לישוב היהודי.
משם נסענו לחוף נווה-ים, התלמידים ביצעו מדידות של תנאים אביוטיים בטבלאות הגידוד הייחודיות לחוף ים זה ובאזור החולי, פגשנו ובחנו את היצורים החיים באזור והתאמותיהם לסביבת חיים מאתגרת זו. בנתונים שאספנו נעשה בהמשך שימוש בלימודי הביולוגיה בכיתות.
הקמנו מאהל בחוף, ועד ההורים ארגן לנו ארוחה כיד המלך ובערב שמענו והשתתפנו בהופעה של כלי הקשה.
בערב הצבנו מלכודות, ובבוקר גילינו מספר מכרסמים, ששוחררו כמובן בשלום להמשך חייהם.
תוכנן גם קומזיץ אך מרוב פעילויות לא הספקנו.
בבוקר השני – לאחר התארגנות, יצרנו בקבוצות שונות יצירות הקשורות ל- 70 שנה למדינה: הספרה 70, סמל המדינה, דגל ישראל ואף את הר הבית. נעזרנו בכל מה שהיה בסביבה: חול, ילדים, בגדים ועוד.
מהתמונות שצילמנו במהלך הפעילות ניצור קולאג׳ שיוצג בביה״ס.
לסיום ארגנה ההנהגה השכבתית פעילות רטובה – בעזרת אקדחי מים, ומשחקים נוספים.
ההנאה היתה רבה והחוויה לא תשכח במהרה.

אומנויות
תלמידי ט' מקבוצת התיאטרון, הציגו בפני הוריהם ותלמידי הסניף את המחזה "הציפור הכחולה".
המחזה, מאת מוריס מטרלינק, מספר על מסע מרתק של שני ילדים בחיפוש אחר ציפור האושר.
ההצגה הינה פרי עבודת התלמידים, בהנחייתה של המורה לתיאטרון, אסיה נייפלד, וכוללת את תרגום המחזה, הבנת הדמויות ומערכות היחסים ביניהן, וכן את יצירת התפאורה והתלבושות.
היה מרהיב!

בשכבת ח' התקיים מופע אמנויות הבמה – בתחומי המוסיקה, המחול והתיאטרון – פרי עמלם של התלמידים, בהנחיית המורות לאמנויות הבמה: לובה, אסיה ולירן הוצג מול תלמידי שכבת ז' ו- ח', משפחות ואורחים.

תלמידי סדנת אמנות בינתחומית יצרו יצירות "אמנות מתערבת במרחב הציבורי".
היצירות מוצבות בשבועות אלה ברחבי הסניף.

מדע וטכנולוגיה – פעילות בביולוגיה לסיכום נושא התא – "עינן ירוק".
תלמידי כיתה ז' התנסו בלמידה עצמית על יצור חד תאי בשם "עינן ירוק".
הלמידה התבצעה בתחנות שונות, כאשר כל תלמיד בחר את הדרך המתאימה לו ביותר לרכישת הידע.
בתחילת השיעור הוצג לתלמידים נוזל ירוק והתלמידים נשאלו מה יש בתוך הנוזל?
על מנת לענות על השאלה, התלמידים בדקו תחילה במיקרוסקופ טיפה מהנוזל וגילו בה יצורים חיים.
לאחר מכן בחרו את התחנה שאמורה היתה לספק להם מידע, מבין שלוש התחנות: תחנה שבה השתמשו התלמידים בפלאפון לסריקת קוד, תחנה של קריאת טקסט ומענה על שאלות ותחנה שבה בנו התלמידים מודלים של העינן הירוק.
הפעילות הייתה מהנה ומלמדת מאוד.

ביום שני, ה- 23.4.18 התקיימו הצגות למידה של כיתות ז'3 וז'4 בביולוגיה.
התלמידים יצרו משחקים בנושא התא ושיחקו מול תלמידי כיתות ז'2 וז'1 שלמדו ביולוגיה במחצית הקודמת.
היה מאוד מהנה ומלמד, התלמידים שיתפו פעולה ורעננו את הידע על התא.

ספורט
בתחרות אתלטיקה קלה ארצית, שהתקיימה ב- 23.4.18 בבית בירם, השתתפו תלמידי שכבה ט' מהסניף והגיעו להישגים מרשימים ומכובדים, והסבו לנו גאווה גדולה.
התלמידים שהשתתפו הם:
טל ברשאי מכיתה ט4 זכה במקום הראשון בריצת 80 מטר ובמקום השני בקפיצה למרחק.
אמיל קורבלניקוב מכיתה ט2 זכה במקום השני בקפיצה לגובה.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *