מדעים, טכנולוגיה ואתגרים – ביסוד הדר

ריאליטק ביסוד הדר

בריאלי הדר נהנים יום יום:
מהסמיכות למדעטק – לומדים במוזיאון שיעורי מדעים.
מהסמיכות לפאבלאב – לומדים טכנולוגיה במעבדה משוכללת, עם צוות מורים רחב ומקצועי.
מסדנת הטינקרינג – בה אנו מאתגרים את עצמנו למצוא פתרונות לבעיות.

"סטיישן רוטיישן" בנושא "שורשים ומשפחות מילים", בכיתות ב'
ילדי כיתה ב' למדו בשפה את נושא ה"שורשים ומשפחות מילים". את לימוד הנושא סיכמו בלמידה בתחנות – סטיישן רוטיישן. ב"תחנת המורה" התלמידים והמורה שיחקו במשחק הזיכרון של שורשים – התאמת שורש למילה מאותו השורש' ב"תחנת המחשב" התמודדו עם משימה באופק, ב"תחנת עבודה עצמאית" התלמידים קיבלו כרטיסיות ובהן משימות בנושא שורשים וב"תחנת משחק" התלמידים שיחקו יחד משחק רביעיות בנושא שורשים. בדרך זו הילדים לומדים לווסת את תהליך הלמידה שלהם ומעמיקים את ההבנה גם בעבודה פרטנית עם המורה.

שכבת ג' לומדת וחוקרת אודות המשורר חיים נחמן ביאליק
ב- י' בטבת ציינו את יום הולדתו של חיים נחמן ביאליק. הילדים חקרו קטע מידע אודות המשורר ובעקבות הקטע כתבו לו תעודת זהות. בשלב הבא, בעזרת כרטיסיות חקר, כל קבוצה הכירה וחקרה באופן עצמאי, שיר אחר של המשורר: "בערוגת הגינה", "פרש", "קן לציפור", "ציפור בגן", "עציץ פרחים", "מקהלת נוגנים", "שתי בנות" ו"נדנדה". הם קראו את השירים, פירשו מילים לא מובנות, זיהו אמצעים ספרותיים, חשבו מי הדובר בשיר ומה רצה 'השיר' לספר. לסיום הם איירו את השירים במשותף.

שכבת ד' מבררת ומלמדת, איך כל זה התחיל?
במסגרת הפרויקט במולדת, חברה ואזרחות "אנחנו על המפה", כתבו ילדי כיתות ד' "סיפור דרך" על מתחם הדר, בעזרת מפת המתחם ובעזרת טקסטים על תולדות בית הספר. הם בחרו תחנות בדרך ואספו עליהן מידע. את סיפור הדרך סיפרו התלמידים לילדי כיתות א' – החניכים שלהם. הם סיפרו להם על ההיסטוריה של המבנים, על סמל בית הספר ועל הקשר למדעטק.

צילום טיפולוגי בשכבת ו'
במסגרת שיעורי צילום תלמידי כיתות ו' למדו על הצילום הטיפולוגי. הצילום הטיפולוגי מתעסק באיסוף, סיווג, מיון ולבסוף השוואה של מידע. לאובייקטים / סובייקטים שנכנסים למאגר המידע הטיפולוגי יש מכנה משותף. המושג צילום טיפולוגי מתייחס גם לעבודה שיטתית ומסודרת ולבניית פריימים זהים, השוואה הינה מרכיב חשוב אצל הטיפולוגים – הילדים התבקשו לבחור אובייקטים כלשהם בעלי מכנה משותף השייכים לאותה קבוצה, כגון: אוסף שלהם, נעלי אדידס, צדפים, מחזיקי מפתחות, לקים ועוד.
תוצרי עבודתם תלויים באולם הקטן בבית הספר.

אומרים מילה טובה
ילדי כיתה ד'2 עוצרים מידי שבוע את שגרת הלימודים, המשימות ושלל המחויבויות ופשוט מפרגנים זה לזה. מידי יום שישי, מגריל כל תלמיד שם של חבר בכיתה ומקדיש רבע שעה לכתוב מילה טובה, לפרגן על תכונה טובה או מעשה יפה, להזכיר חוויה חיובית משותפת, להאיר ולשקף לחבר דברים טובים. התלמידים משקיעים מחשבה בכתיבת מילים חמות, מקשטים את הברכה ומכניסים למעטפת החבר. המעטפות הצבעוניות מתחילות להתמלא במילים יפות שמפיצות אהבה, מחממות את הלב ומעניקות כוח לשבת ולשבוע החדש שיבוא.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *