מרחבי למידה, ימי גיבוש ועוד – ביסוד הדר

מרחבי למידה חדשים המזמנים למידה מיטבית
במהלך חודשי הקיץ, בית הספר עבר "מתיחת פנים". בין היתר נבנו מתחמי בישול, טינקרינג, אמנות וסביבת למידה בקבוצות. המרחבים, המותאמים לילדים ומאובזרים בכל טוב, מזמנים למידה מיטבית מתוך התנסות. הילדים מגלים ידע חדש עבורם, תוך כדי פעילות.

שיעורי בישול– המטבח עצמו מעורר, בצורה סמויה, גירוי ללמידה: תוך כדי בישול 'השפים הצעירים', מתרגלים מתמטיקה ופותרים שאלות באופן טבעי בהקשר למציאות. כך בהכנת פיצה הכפילו כמויות והתמודדו עם שברים –  1/2 או 3/4 כוס.
הילדים מתנסים במיומנויות שנדרשות במעבדת מדעים- מודדים כמויות (גרמים, מ״ל), מבינים תפקיד של חומרים (אבקת אפייה, סודה לשתייה ועוד), סדר הכנסת חומרים על פי רצף, תכנון זמנים. בישול כניסוי מדעי.
קריאת מתכונים מחזקת את הקריאה, את הבנת הנקרא ואת החשיבות של עבודה בשלבים. גם מיומנויות מוטוריות מתחזקות כאשר 'מקפלים' בצק, מערבבים, לשים מורחים או סוחטים.
שימוש נכון בכלי מטבח דורש תפקודי ידיים שונים כמו אחיזות שונות, תיאום עין-יד, ויסות כוח ובנוסף מתפתחות יכולות של ארגון ותכנון, חיזוק כישורים חברתיים, עבודה קבוצתית ויצירתיות.

בשיעורי טינקרינג אנו מעודדים את הילדים לחשיבה המצאתית ואת היכולת לפתרון בעיות באמצעות משחק ואלתור. עשייה מתוך חשיבה אינטואיטיבית. התעסקות עם החומר לגילוי דברים חדשים. אנחנו משלבים את תחומי המדע, האומנות והטכנולוגיה וכל זאת תוך כדי משחק והמצאה.
הנושא הראשון בשיעורי הטיקרינג היה – מוסיקה. לאחר שהתנסו התלמידים ביצירת כלי נגינה שונים (הקשה, נשיפה ומיתר) מחומרים ממוחזרים, יצרו התלמידים בקבוצות או ביחידים, לפי בחירתם, כלי נגינה משלהם.

יסוד הדר – בית ספר ללא בוטנים ואגוזים
החל משנה זו, סניף יסוד הדר הינו בית ספר ללא בוטנים ואגוזים. בבית הספר לומדים ילדים עם אלרגיה למזונות שונים ואנו עושים כל שביכולתנו כדי לאפשר להם סביבה בטוחה ונקיה מהאלרגנים.
הכרזנו שבית הספר נקי מהאלרגנים הללו, באמצעות תליית שלטים בכניסה לבית הספר ובכניסה לכיתות בהן לומדים תלמידים אלרגיים. בד בבד, פעל בית הספר להעלאת המודעות לנושא בקרב צוות בית הספר, התלמידים והוריהם, באמצעות שורה של פעולות, ובכלל זה:
שיחה עם הוריהם של הילדים שיש להם אלרגיה;  מכתב עדכון להורי כלל התלמידים, המתאר את המהלך וחשיבותו; שיחות שקיימו מחנכות בית הספר בכיתתן על נושא האלרגיה, השפעותיה ודרכי מניעה; אלה וליאון, תלמידי כיתה ד' בבית הספר (ואלרגים בעצמם), עברו בכל הכיתות והציגו בעזרת מצגת שהכינה אלה, את האלרגיה ממנה הם סובלים, השפעותיה וחשיבות שמירת בית הספר נקי ממאכלים אלרגניים. בנוסף לכך, באסיפת ההורים שקיימנו, עירית עובד, אמו של אחד מתלמידינו, ודיאטנית קלינית במקצועה, הסבירה למליאת ההורים, את הנושא. כמו כן חילקנו להורי התלמידים עלון עם המלצות לתזונה בריאה ללא בוטנים ואגוזים, אותו עירית הכינה.
במקביל למהלכים הללו נתלו בכל הכיתות בהן לומדים ילדים אלרגיים הנחיות מפורטות הכוללות את פירוט הפעולות אשר יש לבצע בעת התקף אלרגיה, וצוות בית הספר עבר הדרכה באמצעות רופא – כיצד לזהות התקף אלרגיה ואלו פעולות יש לבצע על מנת לטפל בהתקף.
מעבר לחשיבות שיש למהלך זה לשמירת בריאותם של תלמידינו, אנו רואים במהלך כולו הזדמנות נוספת לחנך את הילדים לגלות רגישות וסובלנות לרגישויותיו של האחר. שיתוף פעולה, הן של הילדים והן של הוריהם, ניכר למן הרגע הראשון וחימם לכולנו את הלב.

 

טקס ראש השנה
התכנסנו בפתח השנה החדשה להיפרד משנת תשע"ח ולקבל את השנה החדשה. באווירה חגיגית הוצג הטקס על ידי תלמידי כיתה ג2. הטקס נפתח בשיר "משהו חדש מתחיל" של דני רובס, לצליליו רקדו קורל שחוח ובר קרן.
לאחר טקס קבלת השבת, רון דבי, תלמיד כיתה י"ב בבית בירם ואח של טליה, נענה לבקשתנו ותקע בשופר לקראת עשרת ימי התשובה. בטקס "דפדפו" הילדים בלוח חודשי השנה בין תשרי לאלול והדגישו את המאפיינים של כל חודש, ואת המחזוריות של החודשים. הם סיפרו לתלמידים אודות מנהגי החג, שמותיו ומנהגיו וגם לימדו אותם כי ישנן דרכים רבות לברך בחג זה. הטקס היה ערכי, מרגש ושמח.

יום גיבוש חוויתי של קהילת יסוד הדר במרכז הטניס
ביום שישי, לפני היציאה לחופשת סוכות, הגיעה קהילת יסוד הדר למרכז הטניס חיפה. כל שכבה פעלה בשלוש תחנות: טניס, משחקי כדור וכדורגל. בכל תחנה הילדים השתתפו ביחד עם ההורים והמורים בפעילויות הספורט השונות, כאשר המטרה העיקרית הייתה העמקת ההיכרות, גיבוש ושיתוף פעולה אחד עם השני. ההנאה של כולנו – ההורים, המורים והילדים, הייתה רבה.

      

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *