משולחנה של הסמנכ״לית לפדגוגיה, שושי עידן

ייחודו של בית הספר

האתגר הטמון בשיח עם משרד החינוך הביא אותנו לגבש באופן בהיר עוד יותר את ייחודו של בית הספר כבית ספר המחנך למנהיגות חברתית ומדעית.
מדיניות זו מדגישה את העקרונות של הטלת ספק ושאילת שאלות, שיטתיות, חשיבה ביקורתית בעשייה הפדגוגית ובמסגרות הפדגוגיות מתוך מחויבות למצוינות שבאה לידי ביטוי באתגור עצמי של התלמידים, המורים והארגון מעבר לנדרש בכל מישורי הפעולה.
כל אחד ממתחמי בית הספר הגדיר את האופן שבו הוא מממש את המנהיגות החברתית והמדעית, ושבו הוא מממש את ייחודו שלו הנובע ממיקומו הפיסי ומאפיון האוכלוסייה המרכיבה אותו.
בחודש דצמבר נציג את הייחוד בפני ועדה מורחבת של נציגי משרד החינוך כשבשני מתחמים – הדר ובית בירם – אנחנו מבקשים הכרה כייחודי ארצי ובשני מתחמים – אחוזה ומטו"ס – כייחודי אזורי.

קורס עתודה ניהולית והערכתה

18 מורים מסניפיו השונים של בית הספר סיימו החודש את הלימודים שלהם במסגרת העתודה הניהולית. מסגרת זו נהגתה והובלה על ידי המכלול הפדגוגי ואנשי בית מורשה, במטרה לייצר מסגרת להכשרת מורים יוזמים ומורים שמעוניינים להשתלב בתפקידי רוחב ותפקידי ניהול בבית הספר.
הלימודים כללו הרצאות, סדנאות, סיורים ומפגשים עם אנשים מעוררי השראה ובסופם נתבקשו המשתתפים להציג פרויקט אותו יובילו בבית הספר.
כחלק מתהליך ההערכה של הלימודים בעתודה הניהולית פיתחנו במחלקת המדידה וההערכה, בשיתוף עם אנשי בית מורשה, שאלון שיועד למשתתפי התכנית. המורים יוזמנו להשיב עליו, באמצעות האינטרנט.

שיעורי בית

בהמשך לדיון בנושא שיעורי הבית שהתקיים בקיץ האחרון, והתבסס על נתוני מחקר של מחלקת המדידה וההערכה של בית הספר התקיים דיון נוסף בנושא במסגרת הוועדה המתמדת של בית הספר. בדיון העלו המורים את הצורך בבדיקה מחודשת של מטרות שיעורי הבית, ואת ההלימה בין המטרות לבין המטלות שניתנות לתלמידים בפועל. בתום הישיבה סוכם שהנושא יעלה לדיון בישיבות הפדגוגיות בכל סניף הן כדי להעלות את המודעות לנושא והן כדי ליצור מערכת של תיאום בין המורים השונים בנתינת שיעורי הבית. כמו כן, עלה הצורך לערב את הילדים במטרות שיעורי הבית כדי להפוך אותם לרלוונטיים ולמשמעותיים יותר.

יום העשרה לתלמידים מחוננים ומצטיינים

יום העשרה השבועי לתלמידים מחוננים ומצטיינים תלמידי כיתות ד'-ו' יצא לדרך והחל את פעילותו בחודש נובמבר. יום ההעשרה בשבוע, בקמפוס בית בירם, כולל תוכנית מיוחדת המותאמת ליכולותיהם ולצורכיהם, של ילדים אלו. התלמידים זוכים להרחבה והעמקה של ידיעותיהם בנושאים שונים ומגוונים מתחומי דעת שונים, שאינם כלולים בתוכנית הלימוד הרגילה.
המורים המלמדים ביום זה, נמנים על צוות מורי ביה"ס. בין המקצועות הנלמדים: חשיבה מתמטית ויצירתית, מדעים ואומנויות.
יום זה מהווה לא רק מפגש ההעשרה אינטלקטואלי אלה גם מפגש עמיתים, מעצים אותם במכלול היבטים.
ביום ההעשרה נוטלים השנה חלק 61 תלמידים הנחלקים לשלוש קבוצות לפי גילם.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *