שכבת כיתות ח' בתיכון הדר

שיעורי צילום לשכבה ח'
אריאל וולובלסקי וטל בצרתי, תלמידי השכבה, העבירו שיעור חווייתי על מבנה המצלמה ואפשרויות בשימוש חשיפה ארוכה, כחלק מהעיסוק במוטיב האור בצילום.

כיתות ח' – יום ספורט

ב 8.12 לקחו תלמידי השכבה חלק ביום ספורט בבית בירם.
התלמידים הגיעו להישגים מרשימים מאוד, אישיים, כיתתיים ושכבתיים.
בלטה במיוחד הרוח הספורטיבית של תלמידי השכבה במוטיבציה הגבוהה ובתמיכה בחבריהם בקריאות עידוד ובשלטים.

ערב חנוכה משפחתי

לקראת חג החנוכה, יזמו ועדי ההורים בשיתוף צוות כיתות ח', מפגש באווירה משפחתית.
בחלקו הראשון של הערב, השתתפו התלמידים ובני משפחותיהם בשתי סדנאות: הכנת סופגניות ויצירת חנוכיות.
בהמשך, התכבדו כולם בסופגניות הטריות והתכנסו באולם להדלקת נר חנוכה, שירה בציבור בליווי מוזיקלי של התלמידים ועוד.
בסיומו של הערב, הפתיעו התלמידים את חונכיהם לרגל יום המורה שחל באותו היום. התלמידים הכינו קליפ ושיר מלווה ובו הם מביעים את תודתם והערכתם לצוות.
היה חמים, נעים ומרגש!

הרצאת אורח לכיתה ח – בנושא ניטור זיהום אוויר בחיפה

קלימסמטים – כיצד האקלים וזיהום האוויר משפיע על חולים במחלת האסטמה?
הפרויקט בגאוגרפיה "קלימסמטים" הנלמד בכיתה ח' מתמקד בהבנת תהליכים אקלימיים והשפעותיהם על האוכלוסייה.
במסגרת זו התלמידים אוספים מידע כגון: כיוון רוח ועוצמתה, מספר סוגי כלי רכב שעוברים בשעות העומס בצמתים שונים, תנועה, כמות אלרגנים שונים באזורים שונים, מיקום מפעלים במטרופולין ופליטות חלקיקים שונים ממפעלים ומתחבורה בחיפה.
כל זאת במטרה להמליץ למשפחה שאחד הילדים חולה באסטמה ורוצה לעבור לגור בחיפה, באיזה שכונה בחיפה עדיף לגור?
במסגרת הפרויקט, התלמידים הקשיבו להרצאתו של דר' דן גוטליב – מרכז חינוך סביבתי וקיימות מאיגוד ערים מפרץ חיפה להגנת הסביבה. במסגרת הרצאתו, התלמידים שמעו על חומרים מזהמים שונים הנפלטים מהתעשייה ומהתחבורה, וכיצד ניתן למצוא מידע עדכני באזורים שונים בחיפה.
בעזרת מפה שיתופית שהתלמידים מזינים בה את נתוניהם של כל שכונה בחיפה, יצטרכו להשוות בין השכונות השונות ולקבל החלטה, לאיזה מבין השכונות הם ממליצים למשפחה לעבור.

תרומת בית ספר לנפגעי השריפה
ביום ראשון לאחר השריפה שהתחוללה בחיפה, נרתמו משפחות רבות מבית הספר ושלחו עם התלמידים ציוד רב לטובת נפגעי השריפה. חברת התלמידים עמלה ומיינה את הציוד. הוכנו חבילות רבות: משחקים ובובות לטובת גן ילדים שנשרף, שמיכות ומצעים למשפחות שנותרו ללא קורת גג.
שאר הציוד נארז ונשלח למרכז איסוף.

הרצאת אורח : "עיתונים ונשים" – פעילות במסגרת הפרויקט בתנ"ך

נשות המקרא – אתגר למוסכמות החברתיות או כניעה להן?
הפרויקט בתנ"ך, "וקראתיך אישה", הנלמד בכיתות ח' מתמקד במעמדן של הנשים במקרא. במסגרת זו נחשפים הלומדים לטקסטים מספרות המקרא ומספרות המדרש, לומדים אותם בחברותא ומסיקים תובנות על מציאות חיינו.
אחת מאבני הדרך בפרויקט היא בירור ייצוגים ויזואליים שונים המבטאים את דמות האישה בטקסטים, באמנות ובעיתון. לשם כך, התלמידים לקחו חלק בסדנה "נשים ועיתונים" שהעבירה מירב אייל, רכזת פדגוגית ביסוד הדר ודוקטורנטית להיסטוריה באונב' חיפה. בהלך הסדנה התוודעו התלמידים לתפקיד העיתון בכלל ולעיתוני נשים בפרט. בכלל זה הושם דגש על אודות דגמים של נשים הקיימים בעיתונים מראשית קום המדינה ועד ימינו. בחלק השני, התלמידים נתבקשו להשוות בין ייצוג האישה בעיתון מתקופת המנדט הבריטי לבין ייצוגה בעיתון בן זמננו. משימה זו התכתבה עם השאלה הפורייה – אילו כתבות, מילים, דמויות, שמות, מבטאות משקפות ומעידות על כניעה ואילו על אתגר?

 

הרצגה: "זכר ונקבה ברא אותם" – צפייה בהצגה ובהרצאה במסגרת הפרויקט בתנ"ך

במסגרת הפרויקט בתנ"ך צפו תלמידי כיתה ח' בהצגה מבית היוצר של סדרת ההצגות "כשתנ"ך פוגש תיאטרון". מדובר בחוויה תיאטרונית המשלבת הרצאה והצגה. במהלך ההצגה הסובבת סביב מעמדה של האישה במקרא פורצות לפתע הדמויות אל הבמה.
הפרויקט בתנ"ך "וקריאתיך אישה" מציף שאלות על אודות מקומה של האישה בכתובים, וההרצגה מנסה לתת מענה מחושי לשאלות שהפרויקט מעלה. האם מקומה של האישה כפי שנהוג לחשוב – מוצנע לבית פנימה? האם המסורות אכן רומסות את זכויות האישה? האם השאלות האלה רלוונטיות לימים בהם נכתבו הסיפורים על אדם וחווה, אברהם ושרה, הגר וישמעאל, מרים וציפורה, אסתר וושתי המלכות, או על עתליה ואיזבל? מי היו הנשים המשוררות בתנ"ך ומי באמת כתב את מילות השיר? האם היו ההיסטוריה והמסורת שלנו נראות אותו דבר בלי הנשים האלה, והאם הכל השתנה מאז?

הפסקת אמנות לשכבה ח'
תלמידי ח' הלומדים דרמה, הובילו הפסקת אמנות בה הציגו אל מול תלמידי ביה"ס.
התלמידים קיימו "הייד פארק" במספר קבוצות. היה עליהם למשוך ולעניין קהל עוברים ושבים. המשימה אינה פשוטה; הם ארגנו לעצמם קהל תומך וקולני…
את הנושאים בחרו התלמידים ולאחר ההתנסות נעשה ניתוח במסגרת שיעור דרמה.

התנדבות בבית אבות "מוריה"
בכל שבוע יוצאים כ – 8 תלמידים להתנדבות בבית האבות "מוריה", בית אבות סיעודי בשכונת הדר על מנת לשמח את תושבי בית האבות בפעילויות שונות. פעילות זו מקיימת כבר כמה שנים וזו השנה השנייה שתלמידי השכבה מתנדבים ואף נוצרו קשרים אישיים בין מספר תלמידים לתושבים. הפעילויות מתוכננות ומועברות על ידי צוות המקום במחלקות השונות. הפעילויות כוללות יצירה, שירה ובעיקר תפקידם "לעשות שמח". הקשר עם בני גיל הזהב משמעותי ומקנה לתלמידים הרגשה טובה של עשייה ותרומה, לא פחות מאשר לדיירים.

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *