שכבת כיתות ט' בתיכון הדר

חברת התלמידים
כמה ימים לפני חופשת החנוכה התכנסנו כל בית הספר לחגוג יחד את החג המתקרב. תלמידים מחברת התלמידים כתבו ושיחקו בהצגה משעשעת על 'החג של החגים'. המסר בהצגה היה שבכל החגים בתקופה זו ישנם דברים משותפים כמו – שמחה, אור, משפחה וקבלת האחר. לאחר הדלקת נרות ושירה בציבור חזרו כל התלמידים לכיתות והתכבדו בסופגניות טעימות.

לימודי ביולוגיה בכיתות ט'

במסגרת לימודי הביולוגיה בכיתות ט' חוקרים התלמידים את מערכות גוף האדם, מלמדים את הכיתות על
המערכות השונות ומתנסים במעבדות בתחומים השונים. במסגרת הלמידה של מערכת ההובלה ניתחנו
לבבות של תרנגולי הודו. מטרת המעבדה היא להמחיש את התאמת מבנה הלב לתפקידו.

חינוך לשוויון מגדרי – שכבת ט'
השנה עוסקים תלמידי/ות שכבת ט' במסגרת מפגשי החניכה בסוגיות מהתכנית: "שווה דיבור". התכנית נוצרה מתוך ההבנה כי נושא המגדר נוגע בכל רובדי החיים של התלמידות והתלמידים וקשור באופן ישיר לחברה, לתרבות ולפוליטיקה.
המרחב הכיתתי, מעצם היותו אחד מהזירות המכוננות ביותר בחיי התלמידים והתלמידות (משום שבו הם מבלים חלק נכבד מהיום), מהווה במה מיטבית להצפת הנושאים וליצירת תהליכי עומק לבחינת הנושא ועיצוב עמדות מודעות ושוויוניות יותר בקרב התלמידות והתלמידים. גיל ההתבגרות, המתאפיין בבחינת זהות ה"אני", בחיזוק חשיבות קבוצת השווים ובצעדים ראשונים בעולם המבוגרים, מרובה בצמתים של קבלת החלטות שישפיעו על עתיד התלמידים והתלמידות, צמתים שיעצבו את האדם הבוגר ומתוך כך את החברה. תקופה זו בחיי התלמידים והתלמידות מהווה הזדמנות חסרת תקדים לדון בסוגיות מגדריות, שכה רלוונטיות לחייהם ונוכחות ביומיום שלהם בכל מפגש והתרחשות חברתית.

שותפות נוער חיפאי לקידום שוויון מגדרי 2016-2017
קבוצת א/נשים מבתי ספר וארגונים שונים בעיר חברו ביחד להקמת שותפות של בני/בנות נוער שתעסוק בקידום שוויון מגדרי בעיר חיפה.
קבוצת הנוער עובדת באופן עצמאי, הקבוצה פלורליסטית, ובוחרת בעצמה את מטרותיה ואת הדרכים להגיע אליהן.
שותפות הנוער פועלת בחסות יועצת ראש העיר לקידום שוויון מגדרי, וישנה מנחה שמלווה את קבוצת בני/בנות הנוער ומנגישה להם מידע ושירותים על פי הצורך.
זו הזדמנות לחבור לקבוצה אקטיביסטית שפועלת באופן עצמאי לקביעת סדרי עדיפויות עירוני וארצי.

שכבת ט – יום ספורט
בחודש דצמבר, ביום שמש חורפית התקיים יום הספורט של כיתות ט' במגרשי הספורט בבית בירם.
התלמידים התחרו במקצועות אישיים כמו ריצת 60 מ', קפיצה לרוחק, זריקת כדור יד, הדיפת כדור ברזל וריצה ארוכה- 800 מ' בנים ו 600 מ' בנות.
היו תחרויות כיתתיות של מרוץ נגדי, קליעות לסל, ריצה בין קונוסים וקפיצה מהמקום.
התלמידים פעלו במרץ, התחרו בהגינות והגיעו להישגים אישיים וכיתתיים מרשימים ובעיקר עודדו ותמכו אחד בשני הן בחברי הכיתה שלהם והן בשכבה. האווירה הספורטיבית הורגשה באוויר. כיתה ט'3 הגיעה למקום הראשון הכללי.

צורכים תרבות ומרחיבים אופקים: ביקור במוזיאון חיפה לאמנות עכשווית

במהלך חודש נובמבר ביקרו תלמידי שלוש השכבות במוזיאון חיפה לאמנות עכשווית.
בסיור מודרך בין יצירת האמנות, למדו התלמידים כיצד לגשת ליצירה ולהבין את המפגש של "צופה-יצירה"– התבוננות, מחשבות, רגשות, מידע והבנה של יצירה בלתי מילולית.
במוזיאון מוצגות תערוכות תחת הכותרת "פוסט- פוסטמודרינזם ≠ אוטפיה". אוצרת: סבטלנה ריינגול.
מתוך אתר המוזיאון: "אשכול התערוכות הנוכחי מחולק לשלושה פרקים עיקריים, שכל אחד מהם מתייחס לבניית המרחב האוטופי – כמעוז של תקווה לשינוי פוליטי-חברתי ולקידומו באמנות העכשווית".
העיסוק בחזון העתיד בעולם האמנות העכשווית הוא נקודת הזינוק של אשכול התערוכות הנוכחי, המבקש לבחון את הופעת הפוסט-פוסטמודרניזם, שצבר תאוצה בשנים האחרונות בניסיון הדור לגבור על הפוסטמודרניזם של שלהי המאה העשרים, כתגובה לעידן הנוכחי רצוף המשברים.

מסע ט' – מסע נגב
שכבת כיתות ט' יצאה למסע הנודד הראשון שלה בנגב. התלמידים התמודדו עם תנאי שטח מדברי ומאתגר – עליה בסולמות, הליכה על צוקים, ירידה וטיפוס בגבים וסלעי ענק, ירידה של המכתש הקטן ועוד… וזה רק מהיבט המסלולים המאתגרים. בנוסף התמודדו בהקמת האוהלים כל לילה מחדש ופירוק המאהל בבוקר, בישול עצמי של ארוחות בערב והכנת הארוחות למהלך היום.
במהלך המסלולים עברו התלמידים הדרכות של מדריכי הגדנ"ע ופעילויות מהנות של המש"צים ותלמידי הכיתה. בערב השלישי הדלקנו מדורות כיתתיות ובעיקר היינו ביחד.
המסע היה חוויה בלתי נשכחת – מגבשת, מאתגרת, מהנה והזדמנות לצאת קצת מהשגרה של בית הספר.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *