עשיה חברתית, הצגות למידה ועוד – בתיכון הדר

משנכנס הדר – מרבין בשמחה ובמעשים טובים

ביום המחצית ארגנו חברי ההנהגה של שכבת ט' הפנינג "משאלת לב", בו ערכו סדרת אירועים לגיוס כספים, לטובת הגשמת משאלת ליבה של דניאלה, החולה במחלה קשה – לטוס עם משפחתה ליורודיסני.
כל תלמידי בית הספר הוזמנו ליהנות מדוכני איפור, לק, תסרוקות ועוד, שהוצבו באולם הספורט, וכן הוזמנו לרכוש חולצות, קפה ומאפה.
התרגשנו מעשרות ילדי השכבה, שביקשו לקחת חלק בהקמת הדוכנים, בהפעלתם ובניקיון במהלך האירוע ואחריו.
אין ספק שלמדנו ביום זה שיעור חשוב בנתינה, באהבת חינם, בחברות ובעבודת צוות.

   

את חג ט"ו בשבט ציינו תלמידי שכבת ט', מקבוצות תיקון עולם והנהגה שכבתית – במסגרת מרחב החברה, ביום פעילות עם תלמידים מבית הספר "הרים" לילדים אוטיסטים, בגבעת עדה. התלמידים בילו יחד בבישול, בנטיעת עצים ובמשחקים משותפים. לאחר מכן ערכו טקס חגיגי ולסיום היום המיוחד  ישבו כולם יחד ארוחה שהכינו בעצמם.
היה יפה ומרגש לראות כיצד הפיג הבילוי המשותף לאורך היום, את כל החששות ואת המחסומים עמם הגיעו תלמידינו אל המפגש.
לא רק השמש הנפלאה שליוותה את היום חיממה את הלב והאירה את העולם באור בהיר, היו אלה גם הפתיחות, המגע והאהבה שהפגינו תלמידינו היקרים.

תרומה (כפולה), ותמורה גדולה בצידה:
לכבוד פורים, ארגנו חברי הנהגת שכבת ח' תרומה עבור טיפולים לאלון, ילד החולה במחלת ניוון שרירים ע"ש דושן. הנציגים אספו מכלל תלמידי הסניף סכום כסף, אותו תרמו לעמותת "חיים לאלון", ובתמורה קבלו מהעמותה משלוחי מנות. בהחלטה משותפת, בחרו תלמידי השכבה לתרום את משלוחי המנות שקיבלו למשפחות נזקקות ולמקלטי חירום.

הצגות למידה

תלמידי כיתה ט'3 השתתפו בפרויקט בהיסטוריה "הם לא נחמדים", אשר עסק בעיצוב הזהות האישית והקולקטיבית של המיעוט והרוב במדינת ישראל. התלמידים חקרו את יחסי רוב-מיעוט-שלטון, דרום אפריקה ומדינת ישראל.
במסגרת הפרויקט נערך דיבייט, בו נדרשו התלמידים לטעון – איזה דגם שלטוני מתאים, לדעתם, למדינת ישראל.

   

בסיום המחצית הראשונה של השנה, הציגו תלמידי ט׳ את מסלולי הבריחה במערכות הגוף, אשר בנו במהלך המחצית.
המסלולים תוכננו להציג ידע והבנה של מערכות הגוף השונות אשר חקרו, בוצעו ויוצרו על ידי התלמידים בשילוב טכנולוגיות שונות. זו היתה חוויה מדהימה, מלאת גאווה ויצירתיות.

 

במסגרת הפרויקט בהסטוריה, הפכה כיתה ח'1 את הסדנה של ניר לי-און לממלכה הצלבנית. התלמידים הציגו את עבודתם בפני הוריהם ואורחים נוספים, ודנו בהשלכות של מפגש בין תרבויות.

הפרויקט בביולוגיה בכיתות ז' – "מסע למערכת האקולוגית", עסק בחקר מערכות אקולוגיות ובנושא הקיימות. התלמידים התחלקו לקבוצות וכל קבוצה התמקדה במערכת אקולוגית שונה.
במהלך הצגת הפרויקט הסבירו התלמידים על תנאי הסביבה הדוממים, לדוגמה: טמפרטורה, לחות, משקעים וכדומה והציגו את מארג המזון של היצורים החיים בסביבה הנחקרת.
בנוסף, יצרו התלמידים תמונות באמצעות תוכנת פוטושופ והסבירו על השפעות האדם דרכן.

בני משפחה מרצים.

בני משפחה של תלמידים משכבת ח' התארחו בכיתות וחשפו את התלמידים לתחומי עניין וידע מגוונים בעזרת פעילויות, מצגות והמחשות.
ישראל זילברמן העשיר את ידיעתנו בשפת הגוף אצל כלבים, רוני קליין הסביר על שימוש באינפרה אדום בעולם הרפואה, עמיר מרקסמר דיבר על "ביומימיקה – הטבע כהשראה לטכנולוגיה ולאמנות" ומשה מנדלמילך הרצה על "חישה מרחוק והקשר לחקר הצמחייה, האקלים והעיר".
היה מרתק ואנו מודים להם מכל הלב.

 

תשע תלמידות שכבת ט' יצגו את הסניף שלנו בכנס המדעי השנתי לתלמידי תיכון בחיפה, שהתקיים בטכניון. הן נפגשו עם תלמידים מבתי ספר אחרים, נהנו מתחנות הפעלה מגוונות וצפו בהרצאות מרתקות שהועברו ע"י מני ברזילי – בנושא ״איום הסייבר בעידן המכונות החושבות״, אסף בר יוסף – בנושא "מותר האדם מהמכונה״ ואורן פרבר – בנושא "שיבושי מדע בקולנוע".

ובתחרות אתלטיקה קלה, ליגת משנה חיפה (מחזור 3) שהתקיימה ב- 14/2/18 – הביאו לנו כבוד גדול, כשהשתתפו וזכו כקבוצה במקום הראשון תלמידי ח' ו- ט': אופיר זילברשטיין, גל קרש, ארתיום לרנר, מרי רבינוביץ, יובל עפרוני, אוראל אהרן, אמיל קורבלניקוב.

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *