הצגות הלמידה במטו"ס

הצגות הלמידה הן סיומת חגיגית ומשמעותית עבור חלק גדול מהלמידה משולבת הפרויקטים:

  • שכבת כיתות ו' הציגה את הפרויקט בתנ״ך: ״שלמה המלך-גאוותן וראוותן או שליח ציבור נאמן?״.
    בחודשים האחרונים עבדו התלמידים על טקסט טיעון-שכנוע בנוגע לעמדתם. את התוצר הסופי הציגו כנאום דבור מול תלמידי שכבת ו׳ בסניף הדר. ההתרגשות הייתה גדולה, ובתום כל נאום התנהל שיח פורה בין הנואמים לבין הקהל.
  • הצגת למידה במקצועות הנראטיב, בכיתות ז':
    תלמידי כיתות ז' הציגו את למידתם בתנ"ך ובספרות. בפרויקט בתנ"ך עסקו התלמידים בסיפורי בראשית ומצאו את הקשר בין הערכים העולים מסיפורים אלה לאירועים אקטואליים בעיתונות של ימינו. התלמידים יצרו עיתונים בהם הציגו את מחשבותיהם ואת פרשנותם לארועים.
    בפרויקט בספרות, ”קולותיהם של מתבגרים“, למדו התלמידים יצירות שונות העוסקות בגיל ההתבגרות. לצד הקריאה התלמידים התנסו גם בכתיבה יצירתית העוסקת בחוויותיהם האישיות ובדילמות איתן הם מתמודדים בגיל ההתבגרות.
    הצגות הלמידה בתנ"ך ובספרות אפשרו שיח בין דורי חוויתי וחד פעמי.
  • במסגרת לימודי הביולוגיה יצרו תלמידי כיתה ז' בתי גידול מלאכותיים. התלמידים חקרו במהלך המחצית בתי גידול מגוונים, בדקו מהם התנאים הקיימים בהם ואילו יצורים חיים יכולים לחיות בתנאים אלו. בסיום הפרויקט התלמידים בנו בעצמם את בתי הגידול, בחרו את בעלי החיים וחשבו על דרכים שונות בהם יכלו לדמות את התנאים הטבעיים. בהצגת הלמידה צפו תלמידי כיתות ז‘ שאינםן לומדים ביולוגיה במחצית. הילדים שאלו, גילו התעניינו ולמדו גם הם על בתי הגידול השונים.
  • תלמידי כיתות ח‘ יצאו לבתי הקפה במרכז הכרמל להצגת למידה בהיסטוריה ובאזרחות. התלמידים הציגו עיתון, פרי יצירתם, שכלל כתבות בנושא השינויים האזרחיים, שהיו רוצים לחולל באזור. העיתון נוצר לאחר למידה והתעמקות בתהליכי שינוי לאורך ההיסטוריה.
    באי בתי הקפה התעניינו בתוצרי התלמידים, דנו איתם בנושאים השונים וקיימו יחד שיח משמעותי.

פוסט 2-א פוסט 2-ב פוסט 2-ג

פורסם בקטגוריה מתוך המידעון שלנו, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.