לימודי העשרה בכיתות א'-ג' ביסוד הדר

בסניף הדר יזמנו השנה לימודי העשרה לתלמידים בתחומים שונים. התוכנית מיועדת לתלמידי כיתות א'-ג'. אנו שמחים לאפשר לתלמידי כיתות ב'-ג' לבחור ללמוד נושא שמעניין אותם ולכן, כל תלמיד בחר את נושא השיעור בו הוא רצה להשתתף במחצית הראשונה ויבחר בחירה נוספת במחצית השנייה של השנה.
הלמידה מתרחשת בקבוצות לימוד קטנות ובקבוצה משתתפים ילדים משתי הכיתות בשכבה.

בשיעור העשרה חשובים העקרונות הבאים:
 הילדים יחשפו לנושאים שאינם נפגשים בהם בתכנית הלימודים הקיימת.
 הילדים ייהנו מצורת הוראה-למידה אינטימית יותר
 הילדים יהיו מעורבים, פעילים ויצירתיים.

דוגמאות לשיעורי העשרה:

מטיילים בטקסט / עינב זנה יונה
על מנת להגיע לקריאה מיומנת חייבים הקוראים לפתח אסטרטגיות קריאה אשר תשרתנה אותם במהלך הקריאה.

צילום ככלי מחקרי / רוי גקט
הצילום משמש את הלומדים ככלי מחקר עיקרי. התבוננות בסביבה מהווה את אבן הדרך במחקר העצמי והקבוצתי. תכנית זו מדגישה את הרעיון כי באמצעות זוויות צילום שונות, אותו אובייקט מקבל משמעויות שונות. כך גם בחיינו, ניתן לחשוב ולפרש כל רעיון בדרכים שונות ומעניינות.

עולם של צבעים / אופירה מנו מאיר
הילדים יעשירו את ידיעותיהם על משמעות הצבעים ותפקידם בעולמנו.

תזונה נבונה / אמירה
תופעת ההשמנה גדלה מיום ליום ולכן חשוב לחדד את מודעות הילדים לאכילה נכונה. גוף בריא בנפש בריאה. למידה זו תחדד את המודעות לאבות המזון, אוכל בריא ומגוון, צבעי מאכל, פירמידת המזון, חשיבות המים לגופנו.

תזמורת / לובה
התלמידים יאזינו ליצירות, ינגנו בכלים שונים, ילוו בנגינה יצירות, יתגבשו יחדיו לתזמורת.

סופרים צעירים / יעל
העוסקים בכתיבה היצירתית מדגישים, כי יש חשיבות רבה לכך, שהילד יצור יצירה שיזדהה אתה בכוחות עצמו ובדרכו שלו. הזדהות זו תביאו לידי סיפוק פנימי ותחזק את תחושת הערך העצמי שלו. בכך היא תשמש לו מניע לניסיונות יצירה נוספים.

סביבות מסובבות / ליאורה פיבן
למשל מיומנויות שימוש בכסף כדי שיגדלו להיות בוגרים עצמאים, אחראים ומשכילים מבחינה כלכלית. למידה מתרחשת בסביבות מתוקשבות.

סביבות מתוקשבות

איור- ציור או גישור? / מירב אייל
הילדים פוגשים יום יום איורים בספרים. נשאלת השאלה האם האיור מעכב או מקדם הבנה של הטקסט? . האם חוסם דמיון ויצירתיות של ילד? חשוב שהילד יבין את תפקיד האיור בסיפור ויהיה מודע לו

פורסם בקטגוריה מתוך המידעון שלנו, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.