מה חדש ביסוד הדר?

לקראת ט"ו בשבט ציירו תלמידי ביה"ס עצים בסגנון של מספר אמנים. תלמידי כיתות א' למדו על האמן פרנץ מארק, תלמידי כיתות ב' למדו על האמן פיט מונדריאן, תלמידי כיתות ג' למדו על האמן פול קליי, ותלמידי כיתות ד' על האמן גוסטב קלימט. התלמידים התבוננו ביצירות ואפיינו את סגנונו האמנותי של האמן מתוך ההתבוננות ביצירותיו תוך שימוש במושגים מתוך השפה האמנותית. לאחר מכן ציירו עץ תוך מתן ביטוי אמנותי לסגנון האמן.

הצגות למידה במולדת חברה ואזרחות- כיתות ד'
במסגרת שיעורי מולדת, חברה ואזרחות בכיתה ד', עסקו התלמידים בפרויקט "אנחנו על המפה". פרויקט זה התמקד בנושא קריאת המפה, תוך שימוש במיומנויות המפה, שנלמדו עד כה. השאלה הפורייה שליוותה את מהלך הלמידה הייתה: מה המפות מספרות? התוצרים, אותם יצרו התלמידים היו 'סיפורי דרך' של שמורות טבע בארץ, שחוברו בעזרת המפה של השמורות. דרך ארוכה עברו התלמידים בטרם החלו בפרויקט ובמהלכה, בשיעורי המוח"א נפגשו הילדים עם מפות שונות ולמדו להפיק מהם מידע ולספר את הסיפור שהן מספרות. בהצגת התוצרים, הילדים היו נרגשים מאוד והסבירו להורים ולאורחים שהגיעו, אודות השמורה בה בחרו, הסיפור העומד מאחורי מפת השמורה, באמצעות המפה עצמה. שלב אחרון בעבודה, היה מיקום השמורה במפת ארץ ישראל וסימונו.

הפסקה פעילה לט"ו בשבט
לקראת ט"ו בשבט חברות הילדים "אופנה סביבתית", "מצמיחים" ו"חגים בראי הילדים" יזמו ותכננו במהלך השיעורים, תחנות ובהן פעילויות להפסקה פעילה ברוח החג.
הילדים עבדו ברצינות, גילו יצירתיות רבה, אספו חומרים והעלו רעיונות לתחנות מפעילות.
ההפסקה נמשכה כשעה וכל ילדי ביה"ס נטלו בה חלק. הם עברו מתחנה לתחנה ונהנו משלל פעילויות בהקשר לטבע, למחזור, לסביבה, לאופנה ולחג עצמו.
בין התחנות שהיו: הכנת ראש דשא, קליעה למטרה לתוך העץ, אכילת תפוח תלוי ללא עזרת ידיים, הכנת תיקים ממוחזרים, הכנת תמונה מעלים ומגלילי נייר, הכנת שלטים לדלת החדר מקרטון, הכנת עציצים מבקבוקי פלסטיק, צועדים עם כפית בפה ,שעליה בלוט אלון ונזהרים שלא להפילו , בעיניים עצומות ממששים, מריחים, טועמים ומזהים פירות ופירות יבשים, בניצוחו של אבי שתילת שתילים בגינה האקולוגית המשתרעת לאורך הקירות.
נהנינו מהפסקה שטופת שמש ומפעילויות מגוונות. תודה לתלמידים שגילו מעורבות חברתית, העשירו ושימחו את כולנו. כן ירבו!

ט"ו בשבט – "העולם – בזכותו של מי קיים?"
בכיתה ג'1 פתחנו את לימוד נושא חג הט"ו בשבט בשאלה "העולם – בזכותו של מי קיים?". הילדים ענו שהעולם קיים בזכות ה', הטבע והאדם.
הכרנו את מקורות החג ומשמעויותיו, מנהגיו, התייחסנו אל הטבע כ"אוצר", למדנו על תפקידי האדם בעולם והעלינו למודעות את ערך הנתינה לדורות.
במהלך הלמידה קראנו את הסיפור "חוני המעגל ועץ החרוב" ובעקבותיו הילדים ציירו את כפות ידיהם וכתבו עליהם אילו מעשים הם יכולים לעשות שיתרמו לאחר, או אפילו לדורות הבאים. בנוסף חלק מהילדים בחרו להציג את האגדה בכיתה בעזרת שיר, הצגה, איור וקומיקס.
קראנו גם סיפור "להציל את הנרקיסים של סבא"/ יונה טפר, ממנו הבנו את החשיבות של השמירה על ערכי הטבע מול פיתוח ובינוי.
ראינו סרטון בבריינפופ, "עצים בישראל" ולאחר מכן חקרנו והשווינו, בקבוצות, את העצים הכי מדהימים בעולם – העץ עם הגזע הרחב בעולם, העץ הכי מסוכן, העץ הכי מעוצב, העץ הכי קדוש, העץ הכי בודד, העץ הכי גבוה, העץ הכי זקן, העץ עם המעבר והעץ הכי שמן.
באתר "אופק" קראנו על עצים ארץ ישראליים ובחרנו עץ שהכי מתאים לאופי ולאישיות שלנו.
לסיום ערכנו בכיתה סדר ט"ו בשבט ובו ברכנו על 4 כוסות יין, שרנו שירים ואכלנו פירות יבשים.

אליפות משחקי המתמטיקה- 'עשר אצבעות'
בית ספרנו משתתף השנה ב"אליפות משחקי המתמטיקה" של משרד החינוך באמצעות האתר "עשר אצבעות". מטרת האליפות היא לקרב תלמידים אל תחומי המתמטיקה והמדעים באופן מהנה ומאתגר.
האליפות מבוססת על סדרת משחקים שמזכים בנקודות (״כוכבים״) ופרסי התקדמות. באמצעות המשחקים הילדים מבססים ומעמיקים את ההבנה שלהם בנושאי הלימוד אותם הם לומדים בשיעורי המתמטיקה בבית הספר.
בנוסף, תוך כדי משחק הילדים מגלים בעצמם חוקים מתמטיים. שיטת הגילוי העצמי מפתחת את סקרנותם, יצירתיותם ומחזקת את ביטחונם העצמי. כמו בכל משחק, 'מותר' להיכשל, לנסות שוב ולשחק עד שמצליחים!
תלמידי כיתה ו2 נבחרו להציג את התחרות לכלל תלמידי בית הספר. הם גילו אחריות רבה במילוי המשימה ואיחלו לשאר תלמידי בית הספר בהצלחה בהמשך…
המפגש היה מהנה ומלמד…
הורים יקרים, אנא, עודדו את הילדים לשחק ולהשתתף גם בבית!

פורסם בקטגוריה מתוך המידעון שלנו, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.