עשייה פדגוגית בבית הספר

הצגות למידה
הצגות הלמידה הן אירוע לימודי משמעותי במספר רבדים: שיפוט של ידע והבנה; שיתוף בידע; כישורי פרזנטציות; שיח קהילות והן גם סיומו של תהליך למידה.
בכיתות היסוד תמו שני מחזורים של הצגות למידה וביניהם הוצגו תוצרים ראשונים בלשון.
בחטיבות הביניים, עם תום המחצית, התקיימו הצגות למידה באופנים שונים ובשיתוף קהילות שונות בכל תחומי הדעת במדעי הרוח ובמדעי הטבע. חגיגה פדגוגית אמיתית.

סמינר High-Tech High בבית הספר
בשיתוף פעולה עם קהילת ידידי HTH בישראל ערכנו סמינר בנושאים פדגוגיים העולים מתוך התהליכים המתקיימים במישורי הפעולה השונים של בית הספר. הסדנאות בסמינר הונחו על ידי אורחינו, מליסה אגודלו ורנדי שרר ממכלול בתי הספר של HTH בסן-דיאגו שבקליפורניה.
הסמינר ארך שלושה ימים והתארח בסניף אחר מסניפי חטיבות הביניים של בית הספר בכל יום.
בכל מפגש שכזה, תוכננו סדנאות ייעודיות לקבוצות מורים שונות: יום למורים ממדעי הטבע ויום למורים ממדעי הרוח, יום למובילים ולמנהלי הסניפים. הסמינר נפתח גם למורים מבתי ספר אחרים. הדיאלוג המשותף העשיר את השיח הפדגוגי שהתקיים בימים אלה.
המורים יצאו מן הסמינר מצוידים בכלים לניהול הלמידה, לניהול השיח עם תלמידיהם ועם עמיתיהם ולניתוח של איכות עבודתם.

כנס שפירא
הכנס הפדגוגי השנתי ע"ש יצחק שפירא מתקיים מדי שנה זה כעשור. הכנס מהווה הזדמנות לשיתוף פדגוגי בין אנשי חינוך וללמידת עמיתים, באשר ליוזמות ולתהליכים פדגוגיים פורצי דרך.
השנה פתחנו את הכנס בפני מורים ואנשי חינוך מחוץ לבית הספר תחת הכותרת: "למידה משולבת פרויקטים – אופנה או תפיסה חינוכית?".

לכנס הגיעו אורחים ממוסדות חינוך שונים כמשתתפים כקהל. המציגים בכנס היו מורים מסניפי בית הספר שלנו, מבית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית ומחטיבת הביניים אלביירוני בג'דיידה-מכר . המושבים הוקדשו להיבטים שונים של למידה מיטבית, משולבת פרויקטים, מנקודת מבטו של המורה.
הצגות אלה היוו הזדמנות למורים לחוות תהליכים של למידה מיטבית תוך דיון וליבון של סוגיות פדגוגיות מהותיות.
בכנס השתתפו כ- 150 איש, 40 מתוכם אורחים מבתי ספר ומוסדות חינוך אחרים. 36 מורים הציגו את עבודתם והעמידו אותה לשיח מורים במושבים מסוגים שונים – הרצאות, פאנל, סדנאות ושולחנות עגולים.
תערוכה של תוצרי תלמידים ליוותה את הכנס והדגימה את המהלכים שהוצגו.

תלמידים מחוננים
במהלך ימי ההעשרה לתלמידים מחוננים ומצטיינים מכיתות ד'-ו', עוסקים התלמידים בתחום החשיבה המתמטית, בחקר תחומים שונים במתמטיקה. בפרויקט הסיום, עליהם להציג על פי בחירתם חקר שביצעו, בליווי פעילות מתאימה.
תלמידי כיתות ד' יציגו נושאים שונים בגאומטריה, תלמידי כיתות ה' יציגו שיטות ספירה ותלמידי כיתות ו' יציגו היבטים שונים במושג היחס.
במהלך עיסוקם במחקר, ביקרו התלמידים מספר פעמים בספריית בית בירם, ובהנחיית מורתם, נעמה גולן –דוד, ובסיוען של הספרניות, העמיקו את מחקרם ואספו קטעי מידע מגוונים ממקורות שונים.
מגוון המקורות הרחב המצוי בספרייה הצית בהם את הסקרנות ודירבן אותם למחקר מעמיק יותר.

IMG-20150224-WA0000 IMG-20150224-WA0001 IMG-20150224-WA0002 IMG-20150224-WA0005

פורסם בקטגוריה מתוך המידעון שלנו, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.