למידה אדפטיבית, הצגות למידה וט"ו בשבט ביסוד הדר

הוראת השברים בכיתות ד' בדרך של למידה אדפטיבית
כיתות ד' החלו ללמוד את נושא השברים בדרך של למידה אדפטיבית בשילוב טכנולוגיה. למידה בדרך זו מאפשרת לכל תלמיד ללמוד באופן מיטבי לפי רמתו ובהתאמה לקצב שלו וליכולותיו. ההשתתפות במיזם נעשית בשיתוף מט"ח (מרכז טכנולוגי חינוכי) ובליווי הדרכה בשיעורים. כל תלמיד עובד במחשב באופן אישי ומתקדם בחומר בקצב המתאים לו. הוא מתרגל תרגול מדורג ברמות שונות. בסיום התרגול ניתן לתלמיד משוב מיידי ואפשרות לתיקון / שיפור במידת הצורך. המורה  מקבל משוב מיידי על השלב אליו הגיע התלמיד ועל הישגיו. כך המורה מעודכן לגבי מידת ההתקדמות של כל תלמיד בכל שלב ומחליט היכן הוא מתערב בלמידה של התלמיד.
כתבה: איריס בויום.

הצגות למידה בפאבלאב- פרויקטים במדעים – כיתות ו' וכיתה ה'2
במהלך חצי השנה האחרונה תלמידי שכבת ו' ותלמידי כיתה ה'2 למדו ותרגלו מיומנויות טכנולוגיות בסדנה הטכנולוגית 'פאבלאב' במסגרת שיעורי 'יוצרן דיגטלי'.
התלמידים הגיעו מדי שבוע לשיעור כפול בפאבלאב. התלמידים עבדו בזוגות או בקבוצות קטנות והונחו על ידי צוות של חמישה מורים מיומנים ומומחים בתחום הטכנולוגיה. לאורך כל הלמידה הילדים נהנו מיחס אישי ומפיתוח מקצועי.
במקביל, במסגרת שיעורי מדעים בבית הספר, התלמידים למדו על עקרונות ביולוגים הבאים לידי ביטוי בגוף האדם, ביצעו התנסויות שונות ואספו מידע. הפרויקטים במדעים תוכננו בשיתוף פעולה עם צוות הפאבלאב. התלמידים השתמשו במיומנויות הטכנולוגיות על מנת לבנות דגמים שייצגו את העקרונות הביולוגים שנלמדו במהלך השיעורים.
כיתות ו' התעסקו במערכת ההובלה בגוף האדם ובנו דגמים המציגים את העקרונות במערכת.
כיתה ה'2 למדה והתעסקה במבנה מערכת הנשימה והעיכול, תוך הבנת עקרון 'הגדלת שטח פנים לנפח'. התלמידים בנו דגמים המיצגים עיקרון זה.
בסיום הפרויקט התלמידים הציגו את תהליך הלמידה והתוצרים להורים.
כתבה: אביטל פיטסון.

פעילות ט"ו בשבט- כיתות ג'
במסגרת לימודי מדעים – כיתות ג' למדו כחצי שנה על נושא הצמחים. לכבוד חג האילנות, הכינו כיתות ג' כמשימת סיכום נושא: הפעלות הקשורות בנושא הצמחים. כיתה ג'1 הכינה הפעלות הקשורות לעצי ארץ ישראל וכיתה ג'2 הכינה הפעלות הקשורות לנושא צמחי תבלין. התלמידים עבדו בקבוצות, כאשר כל קבוצה הונחתה להכין ת"ז לצמח שלה, לפי מאפיינים שנלמדו בכיתה. בנוסף, כל קבוצה הכינה משחק הקשור לנושא.
ביום החגיגות לאילנות, תלמידי ג' יצאו לחצר והעבירו את ההפעלות לשכבות א', ב' ו- ד'.
התלמידים הסתובבו בין הילדים ונהנו בהכנת קישוטים ומשחקי חברה.
כתבה: אביטל פיטסון.

הצגות למידה בגיאוגרפיה- תלמידי שכבת כיתות ה'
תלמידי שכבת כיתות ה' סיימו את הפרויקט בגיאוגרפיה "אנו בונים מפה". ביום שישי, י' בשבט תשע"ח, 26.1.18, ערכו התלמידים הצגות למידה, בהן הציגו בפני הוריהם ונציגים בכירים ממתווי הדרך הפדגוגית של ביה"ס, את תוצרי הלמידה עליהם עמלו תקופה ארוכה.
בפרויקט זה, הביאו הילדים לידי ביטוי את ידיעותיהם ובקיאותם בתצורות הנוף השונות והשפעתם על האדם וסביבת מגוריו- וזאת לאחר שלמדו על המפה הפיזית, צבעיה ונופיה הטבעיים והמלאכותיים.
השאלה הפורייה, שלאורה פסעו התלמידים הייתה: "כיצד משפיעים התנאים הסביבתיים הטבעיים על הגורם האנושי?"
אודות שאלה זו ענו התלמידים וישמו את ידיעותיהם באי דמיוני שיצרו כתוצר. את האי יצרו מפלסטלינה ומגוון חומרים נוספים  והוא לווה בהסבר כתוב ומפורט. ההתרגשות הייתה רבה, והילדים היו מאוד גאים בתוצריהם.
כתבו: אסופית אזולאי ואיריס שליט.

 

פורסם בקטגוריה מתוך המידעון שלנו, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.