מפגשי שכנים, טקסים ומשחקים ביסוד הדר

טקס כ"ט בנובמבר
ילדי כיתה ה'1, העלו בפני קהילת ביה"ס זיכרונות מן העבר- עוד בטרם הוקמה מדינת ישראל.
זיכרונות שחרצו את גורלו של העם היהודי, כאן בארץ ישראל.
בריקודים, שירים ומלל  לקחו הילדים את חבריהם לקהילת ביה"ס, למסע קצר במנהרת הזמן, בה הפליגו 70 שנה לאחור, לכ"ט בנובמבר – 29.11.1947, עת נערכה באו"ם ההצבעה הגורלית על עתידו של העם היהודי בארץ ישראל.
את גולת הכותרת תפס מכשיר רדיו ישן מאותם ימים, שהועלה ממחסן ביה"ס וסביבו התרכזו התלמידים והמחיזו את שמיעת ההצבעה מאותם הימים וספירת הקולות שבעד ונגד ההחלטה, בדיוק כפי שארע במציאות 70 שנה קודם לכן.
מכשיר הרדיו לו האזינו – הוא המכשיר המקורי, אשר נתרם בשנת 1947 לביה"ס, כדי שתלמידיו דאז יוכלו לשמוע את ההצבעה ולחוות רגע מכריע ומשמעותי זה.
בשילוב של קטעים מן העבר ומההווה הצליחו תלמידי כיתה ה' ללמוד וללמד פרק משמעותי בתולדות עמנו.

מפגש שכנים – ילדי הריאלי וילדי חיואר
כבכל שנה, ילדי הריאלי וילדי "חיואר" נפגשים.
בכיתות א' יוצרים התלמידים בכל מפגש, שפה משותפת עם בני גילם, באמצעות פעילויות שונות ומגוונות. כך למשל, באמצעות הסיפור "מעשה בחמישה בלונים" מאת מרים רות, שסופר בעברית ובערבית, גילו התלמידים מילים משותפות לשתי השפות, למדו את שמות הצבעים בשפה הערבית ובשפה העברית, ויצרו בהנאה הצגה משותפת.
תלמידי כיתות ד' נפגשים בשיעורי החינוך הגופני המשותפים. הם עובדים בקבוצות מעורבות, ומבצעים ביחד בתחנות את המשימות השונות.
במפגשים אלה המורות מדברות גם בעברית וגם בערבית, ובמהלך הפעילות התלמידים נחשפים לשפות השונות ולומדים מילים חדשות.

 

ילדי כיתות א' משחקים ולומדים
על מנת לתרגל את הצלילים והמילים שנלמדו, משחקים ילדי כיתות א' במשחקים שונים.
אחד המשחקים האהובים עליהם הוא "אלוף ואלופת המילים", על הילדים לקרוא מילים לאורך השביל עד שיגיעו לבית בקצהו. בסיום, מוכתר כל ילד כ"אלוף המילים" ומקבל ומדליה.
על מנת להקנות את נושא החיסור בעשרת הראשונה, הילדים משחקים באולינג.
הם מחברים תרגילי חיסור – מספר הדמויות אותן העמידו פחות מספר הדמויות אותן הפילו.
בדרך זו, לילדים קל יותר להבין את ההבדל בין חיבור לחיסור.

יום שיא במתמטיקה
השנה בחרנו לקיים "יום שיא במתמטיקה" – בזיקה לשנת השבעים למדינת ישראל. ביום זה ערכנו בחצר בית הספר, הפנינג משחקי חשבון. המשחקים שהוצגו ובהם שיחקו הילדים ביום זה, הוכנו בעזרת הוריהם– בחופשת החנוכה. המשימות במשחק היו בזיקה לתכנים הלימודיים ולידע, שנלמדים בחשבון ובהנדסה בכיתה.  בעבודתם היו צריכים להדגיש את המספר 70 ואירועים מרכזיים בתולדות המדינה: אירועים בתחום הספורט, המדע, החברה, התרבות, הכלכלה וכו'. הילדים תכננו  את המשחקים על פורמט של משחקים המוכרים לילדים: רביעיות, סולמות וחבלים, משחק הזיכרון וכו. עוד דאגו שהמשחקים יהיו עמידים, על מנת שאפשר יהיה לשחק בהם גם במהלך כל השנה. העניין שגילו התלמידים ביום זה היה רב, הלמידה הייתה חווייתית ומשמעותית. משחקים אלו ישמשו אותנו במהלך כל השנה.

פורסם בקטגוריה מתוך המידעון שלנו, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.