תכנות ואמנות ביסוד הדר

"גלריה קסל 5 "
כתבה: עידית כץ, מרכזת לימודי אומנות ביסוד הדר.

"גלריה קסל 5" הינה מרחב לתצוגת יצירות של אומנים שונים, בבית הספר הריאלי יסוד הדר. הגלריה ממוקמת בכניסה לבניין מאירי.
הגלריה הינה נדבך נוסף בהפיכת הסניף שלנו למרחב של תצוגת אמנות. היא מתווספת ליצירות התלמידים המעטרות את קירות ביה"ס ומשקפות את הנעשה בשיעורי האמנות.
התערוכה הראשונה היא של האמנית ספיר זאבי. העבודות המוצגות בתערוכה עוסקות בהיסטוריה האישית של משפחתה והדימויים לקוחים מהאלבום המשפחתי שלה. היצירות המוצגות מבוצעות הן בטכניקת תחריט והודפסו בשחור לבן, והן ציורים צבעוניים שצוירו באמצעות צבעי מים ודיו צבעוני.
קהילת בית הספר מוזמנת לבוא לגלריה וליהנות מאמנות יפה.

לימודי תכנות- סקראצ'
כתב: דני שחם

בלימודי התכנות, תלמידי כיתות ד'-ו' לומדים לתכנת ולהבין את עקרונות התכנות. בשלב הראשון לומדים את שפת הסקראצ' – SCRATCH. התוכנה בנויה בצורת בלוקים בצבעים שונים ובצורות שונות, המתממשקות ביניהן ויוצרות סביבה נוחה להפעלת אלגוריתמים ותהליכים שונים על דמויות גרפיות.
דרך השליטה בהן הילד חווה את משמעות התכנות ואגב כך, את דרך החשיבה המיוחדת של שפת התכנות. כל זאת בשפה העברית.
בין העקרונות השונים, פוגשים לולאות שגורמות לפעולה לחזור מספר פעמים רצוי, או ללא הפסקה עד אינסוף. למשל לצייר ריבועים שוב ושוב עם הזזה קטנה בזוית- אחד ביחס לשני. בתוך כך, חוזרים על שינוי צבע הכתיבה כך שישתנה כל הזמן באופן רציף בין צבעי הקשת:


התניות – "אם… אז…", וגם ו"אם לא…" . לדוגמה: תחרות בין שתי דמויות הבודקת לגבי כל דמות אם הגיעה לקו הסיום. אם הדמות הגיעה לקו הסיום אז היא שולחת הודעת ניצחון המפסיקה את הריצה של הדמות השנייה. אם לא – הדמות ממשיכה להתקדם לעבר קו הסיום

משתנים – התלמידים לומדים להגדיר משתנים ולהשתמש בהם באיסוף נתונים. לדוגמה: יצירת שני משתנים אקראיים שיוצרים ביניהם תרגיל כפל. המשחק מבקש תשובה מתלמיד, ולבסוף מתקבלת בדיקה האם תשובת התלמיד נכונה או שגויה.

  ומתקבל: 

בהמשך התלמידים יבנו משחקים בעצמם לשימוש שכבות גיל צעירות יותר.

פורסם בקטגוריה מתוך המידעון שלנו, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.