החטיבה העליונה בבית בירם
שד' אבא חושי 15, חיפה 3478620
טל: 04-8146600 אינטרפקס: 03-5212157
[email protected]
החטיבה העליונה "בית בירם" של בית הספר הריאלי, הינה מהגדולות ביותר בישראל בה לומדים כ- 1800 תלמידות ותלמידים מכיתה ט' ועד י"ב, ובה מלמדים כ 180 מורות ומורים. העושר האנושי ומגוון הפעילויות שבה, מעניקות לקמפוס צביון של "עיר צעירים" שוקקת ותוססת. ייחודיותו של בית בירם מתבטאת בהיבטים הבאים:
במסגרת יישומה של תכנית "הריאלי 2030" החל משנת תשפ"ג (קיץ 2022) הפך בית – בירם לקמפוס ארבע-שנתי, ובו שני מרחבי לימוד – מרחב ההנצה – כיתות ט'-י', ומרחב הפריחה עבור כיתות י"א וי"ב.
בית בירם נקרא על שם ד"ר ארתור בירם, מייסדו של בית הספר הריאלי ומנהלו הראשון. בשנת 1933 נרכש המגרש במעלה שכונת אחוזה שעליו עתיד להיבנות הקמפוס. על המגרש, בן 70 דונם, הוקם בניין שאמור היה לשמש כפנימייה אזרחית, אך הוחרם על ידי הצבא הבריטי והפך לבית ספר לצניחה בתקופת המנדט הבריטי. באחד מהבניינים הבריטיים שעומדים עד היום בפנימייה הצבאית לפיקוד למדו צניחה חביבה רייך וחנה סנש. לאחר הקמת המדינה הפך הקמפוס לבית ספר לצניחה של צה"ל, עם הקמתו בזמן מלחמת השחרור.
בשנת 1952 רוכזו כל כיתות י"א-י"ב בבית בירם ורק לקראת שנת 2000 רוכזו בו גם כל כיתות י', לאחר שהיו מחולקות בין סניפי הכיתות התיכוניות לבין בית בירם. בשנת 1953 נחנכה הפנימייה הצבאית לפיקוד, שבמסגרתה לומדים כיום בבית בירם 170 חניכי הפנימייה, כשבחלק מהימים הם מגיעים לבית הספר לבושים במדים. החניכים מחולקים בין הכיתות באופן שוויוני בדיוק כמו תלמידים אזרחים של בית הספר, אולם מחויבים ללמוד כמקצוע מוגבר את תחום הצבאיות, מגמת לימוד עיונית וייחודית לחניכים.
מנהל בית בירם בביה"ס הריאלי העברי בחיפה משנת 2010. בן 53, תושב קדימה-צורן שבשרון, נשוי לאורית ואב למאיה, שירה, ורון.
במהלך 27 השנים בעולם החינוך הבית ספרי צמח מנדי בשורת התפקידים ממורה לשל"ח, מרכז שכבה, מנהל תיכון לנוער בסיכון. בשנת 2010 החל תפקידו כמנהל בית בירם במטרה להגשים את חזון בית ספר להכוונת בוגריו להיות מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית.
מנדי הינו בוגר בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית (מחזור י'). בימים אלה משלים את כתיבת הדוקטורט בהיסטוריה יהודית אמריקאית: "היינו הפלמ"ח האמריקאי" – יהודים אמריקאים ותרומתם להקמת מדינת ישראל וביסוסה.
תפיסת העולם החינוכית
מאמין גדול בכוחם ובתפקידם של מנהלי בתי הספר בהובלת בתי הספר באופן עצמאי, תוך כדי לקיחת אחריות מלאה על רווחתם הנפשית של התלמידים, כישוריהם החברתיים והישגיהם האקדמאים במטרה להצמיח בוגרים שיקחו אחריות ויובילו בעמדות מנהיגות בתחומם.
מאמין גדול בתפקידם החברתי והמעצב של המורים כמחנכים באמצעות דוגמא אישית לצד מרכזיותם של תנועות הנוער והמסגרות הקדם צבאיות בהכשרת מנהיגות הצעירים של ישראל. רואה את ישראל כמדינתו של העם היהודי שבה מתקיים שוויון זכויות אזרחי מלא לכל תושביה ברוח מגילת העצמאות.
מוצא את האתגר הישראלי המרכזי היום במאבק בקיטוב והשיסוי החברתי והפוליטי ובצמצום הפערים הכלכליים בין אזרחי ישראל באמצעות חיזוק כישורי המסוגלות וטיפוח ערכי המצוינות והאחריות האישית לצד הגברת אחריות המדינה על טיפוח אוכלוסיות טעונות טיפוח.
בעברו ניהל במשך שש שנים את תיכון "הדסה נעורים" שם פיתח פדגוגיה המשלבת הוראה חינוך וטיפול להעצמת אוכלוסיית תלמידים מוחלשת ברוח "אף ילד לא נשאר מאחור"- מענה אישי מפולח ומותאם על בסיס מיפוי דינאמי של כל תלמיד על פי תכלול יכולותיו, מידת המוטיבציה ומצב התפתחות התקוותיות (hopefulness).
בין שני תפקידי ניהול בית ספר היה במשך שנה מדריך ארצי למניעת התנהגויות סיכוניות באגף קידום נוער במשרד החינוך וניהל פרויקט יזמות חברתית "זינוק למחר" בעמותת קו הזינוק, כחלק מהתוכנית הבינלאומית YouthActioNet של קרן הצעירים הבינלאומית IYF.
בין תפקידיו הציבוריים – התנדבותיים:
מנהל מרחב ההנצה בבית בירם משנת תשפ"ג – 2022.
יליד קריית-ים, בוגר בית הספר הריאלי והפנימיה הצבאית, נשוי ואב לארבעה.
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה בהצטיינות מטעם אוניברסיטת בר אילן ותואר שני EMBA מטעם אוניברסיטת תל אביב.
שרת בצה"ל במשך 20 שנה כמפקד ביחידות לוחמות, פיקד על יחידת מורן וסיים את שירותו הצבאי כמפקד חטיבת טנקים.
משרת מזה 10 שנים בשדה החינוך.
רקע מקצועי: