הריאלי 2030 – מקורות לקריאה נוספת
פרק זה מיועד לאלה מכם המעוניינים בקריאת מקורות רקע נוספים ביחס למניעים ולמודלים הפדגוגיים העומדים בבסיס המהלך וביחס למרכיבים שונים בתוכו.
הרקע הכללי למודל – כיוונים פדגוגיים מובילים בארץ ובעולם, מצפן הלמידה של ה OECD
- אתר המצפן הלמידה של ה OECD (מומלץ גם לצפות בהרצאות)
- מצפן הלמידה של OECD: – מסמכים ומצגות משרד החינוך בעברית בתרגום לעברית
- הרצאת ד"ר מיכל טביביאן בנושא דמות הבוגר (בדגש ה SEL )
- כתבת ליאור דטל בנושא מדיניות שרת החינוך – ד"ר יפעת שאשא ביטון – 30.7.21
- פרוייקט מוסד נאמן בטכניון (בהשתתפות הריאלי) בנושא פיתוח מיומנויות
- ספרו של פרופ' עמי וולנסקי – "תלמידי האתמול – תלמידי המחר
- ספרה של פרופ' ענת זוהר "לחבר את האיים ליבשה"
- שבירת משוואת הקשר בין הוראה ללמידה – בתי"ס בארה"ב
בנושא הלמידה הגמישה:
- מאמר "ערי חינוך"
- מעבדת חינוך – ד"ר ערן ברק מדינה – הטרוגניות בחינוך
- כתבה על גישת מונטסורי (כולל למידה רב-גילית)
בנושא למידה רב-גילית:
- מחקר בנושא הישגי תלמידים בלמידה דו -גילית:
- על חשיבות מיומנויות ה SEL – מחקר ה OECD
- מאגר מידע בנושא ה SEL – מתוך אתר אבני ראשה
- מיומנויות חברתיות בדמות הבוגר משרד החינוך – עמ' 23-25
- סרטון אריק מנדלבאום בנושא רב-גיליות
- מגוון מקורות ודוגמאות מבתי ספר בארץ מפורטל "מסע"
- מאמר בנושא למידה רב – גילית בקנדה
- מגוון מקורות ב ERIC
- בית ספר בוושינגטון מגן כיתה ח
- בית ספר בפנסילבניה גן- ו
- מגוון מקורות בנושא הלמידה החברתית – רגשית – מכון ברנקו-וייס
בנושא המבחנים וההערכה:
בנושא למידה בוויסות עצמי:
- מתוך לשכת המדען הראשי אתר משרד החינוך – מגוון מקורות
- מאמר ד"ר עינת ליכטינגר מתוך פורטל מס"ע:
- מגוון מקורות מאתר FRONTIERS – שישה מודלים
בנושא למידה לאורך החיים;
- למידה לאורך החיים – סקירת ה JOINT
- מגוון מקורות באתר UNESCO