הריאלי 2030 – מקורות לקריאה נוספת
פרק זה מיועד לאלה מכם המעוניינים בקריאת מקורות רקע נוספים ביחס למניעים ולמודלים הפדגוגיים העומדים בבסיס המהלך וביחס למרכיבים שונים בתוכו.
הרקע הכללי למודל – כיוונים פדגוגיים מובילים בארץ ובעולם, מצפן הלמידה של ה OECD
- אתר המצפן הלמידה של ה OECD (מומלץ גם לצפות בהרצאות): https://bit.ly/3xglAnG
- מצפן הלמידה של OECD: http://bit.ly/2Nnlubf – המסמך בתרגום לעברית
- הרצאת ד"ר מיכל טביביאן בנושא דמות הבוגר (בדגש ה SEL ) https://bit.ly/2V6UXUS
- דו"ח מבקר המדינה 2021 בנושא מערכת החינוך: https://bit.ly/3eQ2XAG
- כתבת ליאור דטל בנושא מדיניות שרת החינוך – ד"ר יפעת שאשא ביטון – 30.7.21: https://bit.ly/3lhv2ow
- פרוייקט מוסד נאמן בטכניון (בהשתתפות הריאלי) בנושא פיתוח מיומנויות: https://bit.ly/3C4zrkq
- ספרו של פרופ' עמי וולנסקי – "תלמידי האתמול – תלמידי המחר": https://bit.ly/3m5eOPM
- ספרה של פרופ' ענת זוהר "לחבר את האיים ליבשה": https://bit.ly/3CPqxHV
- שבירת משוואת הקשר בין הוראה ללמידה – בתי"ס בארה"ב: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001383845
בנושא הלמידה הגמישה:
- מאמר "ערי חינוך": https://bit.ly/3kzWnBO
- מעבדת חינוך – ד"ר ערן ברק מדינה – הטרוגניות בחינוך: https://bit.ly/3By93z1
- דוגמת בית הספר אהוד מנור: https://bit.ly/3Bo4pn8
- דוגמת בית הספר בהר אדר: https://www.youtube.com/watch?v=XVt8sucq2xU
- כתבה על גישת מונטסורי (כולל למידה רב-גילית): https://bit.ly/2WJIc3r
בנושא למידה רב-גילית:
- מחקר בנושא הישגי תלמידים בלמידה דו -גילית: https://bit.ly/3Ks783L
- על חשיבות מיומנויות ה SEL – מחקר ה OECD : https://bit.ly/3iGV15x
- מאגר מידע בנושא ה SEL – מתוך אתר אבני ראשה: https://bit.ly/3h6dEjI
- מיומנויות חברתיות בדמות הבוגר משרד החינוך – עמ' 23-25: https://bit.ly/3zsnGCg
- סרטון אריק מנדלבאום בנושא רב-גיליות: https://bit.ly/3CdPuMK
- מגוון מקורות ודוגמאות מבתי ספר בארץ מפורטל "מסע":https://bit.ly/3iEqF3R
- מאמר בנושא למידה רב – גילית בקנדה: https://tgam.ca/2V3RiqG
- מגוון מקורות ב ERIC : https://bit.ly/3BEGK25
- בית ספר בוושינגטון מגן כיתה ח: https://bit.ly/3l8gwiB
- בית ספר KAHN בעק הסיליקון: https://bit.ly/3CNgu6
- בית ספר בפינלנד https://bit.ly/3BRiPwz
- בית ספר בקליפורניה כיתות גן- ב: https://bit.ly/3yevuau
- בית ספר בפנסילבניה גן- ו: https://bit.ly/3xicsyY
- בית ספר בפלורידה גן-ח: https://bit.ly/3f44G5p
- מגוון מקורות בנושא הלמידה החברתית – רגשית – מכון ברנקו-וייס: https://bit.ly/3CetCkE
בנושא המבחנים וההערכה:
- מאמר כללי בנושא ההערכה מתוך גישת GROWTH MINDSET: https://bit.ly/2UQ66cY
- דוגמת מערכת החינוך בפינלנד: https://bit.ly/3Bz6uwU
- שירלי רימון (ראש מינהל החינוך תל – אביב) בנושא הערכה: https://bit.ly/3ztmoXI
- דוגמת בית הספר יהודה המכבי: https://bit.ly/3iHBvpC
- מאמר פרופ' מנוחה בירנבוים – הערכה לשם למידה: https://bit.ly/3eKH1GM
בנושא למידה בוויסות עצמי:
- מתוך אתר משרד החינוך – מגוון מקורות: https://bit.ly/3fcsm7H
- מתוך פורטל מס"ע: https://bit.ly/3ffsbbQ
- מגוון מקורון מאתר FRONTIERS – שישה מודלים: https://bit.ly/2UZm1FU
בנושא למידה לאורך החיים;
- סקירת מחקר מכון מופ"ת: https://bit.ly/3kBLShy
- מגוון מקורות באתר UNESCO: https://bit.ly/3BB6YCM