מתחם אחוזה – בית הספר למדעים, טכנולוגיה ומנהיגות

מרחב הזריעה

קריית ספר 25, חיפה 3467644
טלפון: 04-8243937
פקס: 04-8260337
[email protected]

מרחב הנביטה

הראל 19, חיפה 3455530
טלפון: 04-8242928
פקס: 04-8260803
[email protected]

על מתחם אחוזה:

מתחם אחוזה הנו בית חינוך שהוא בראש ובראשונה – בית. אנו מכוונים  לטיפוחו של התלמיד מתוך עניין באושרו ובהתפתחותו כאדם, הן מבחינת הפוטנציאל האנושי והאישי הגלום בו והן מתוך ראיית תרומתו הפוטנציאלית לכינונה של חברה טובה יותר. כמוסד חינוכי המכוון לקראת חזון זה אנחנו עוסקים כל העת בביסוס הקיים ובחיזוקו, בד בבד עם חידוש ופריצת דרכים חדשות עבורנו בתחומי החינוך, ההוראה והמִנהל.

במסגרת יישומה של התכנית הפדגוגית של ביה"ס קיימים במתחם מרחבים פדגוגיים – מרחב הזריעה – כיתות א'-ד'  (במתחם כיתות היסוד לשעבר) ומרחב הנביטה – כיתות ה'-ח'  במתחם החטיבה.

ייחודו של מתחם אחוזה הוא מדעים, טכנולוגיה ומנהיגות. אנו מאמינים שתחומים אלו הם בעלי חשיבות רבה בעיצוב אישיותם של התלמידים: המנהיגות מטפחת מודעות עצמית, מעורבות והשפעה בסביבה וחינוך לערכים. המדעים מטפחים סקרנות, חקר, על מיומנויותיו, ועניין בקשת רחבה של תחומי דעת ותחומי חיים. הטכנולוגיה מאפשרת היכרות עם מגוון עשיר של מיומנויות ושימוש בהן לטובת יצירת תוצרים של תהליך פדגוגי. לקריאה נוספת על תכנית האוריינות הטכנולוגית אנא הקליקו כאן >>

קצת היסטוריה

ההיסטוריה של מבנה מרחב הזריעה (לשעבר כיתות היסוד) באחוזה:  המגרש שעליו ממוקם מבנה כיתות היסוד באחוזה נרכש בשנת 1935. בשל קשיים כספיים ובגלל המאורעות בארץ עוכבה הבנייה ופתיחתו של הסניף. הנהלת בית הספר הסתפקה בשנת תרצ"ז (1937) בהקמת צריף (צריף הצופים שנהרס עם בניית הבניין החדש בסניף והוחלף במבנה יפה וחדש במרחב הנביטה). מנהלו הראשון של הסניף היה מר לוי וולף שניהל אותו עד פטירתו בשנת 1947 (פינה לזכרו נמצאת במתחם הסניף). המבנה  שימש את הכיתות התיכוניות עד כיתה י',  ורק בשנת 1950 הורחב לכיתות היסוד. בתחילה עבור כיתות ה'-ו' בלבד ולאחר מכן עבור כיתות א'-ו'. הסניף הפך לעצמאי ולחטיבת הביניים נבנה בניין אחר במורד הגבעה. במהלך השנים הורחב הסניף, כשהצריף הראשון המשיך לשמש עבור לימוד של נושאים חינוכיים שונים. בצד הימני של המגרש נבנה בניין נוסף, שעם הזמן שופץ למבנה הריאלי-גן הראשון.

ההיסטוריה של מתחם מרחב הנביטה (לשעבר תיכון אחוזה): בשנת 1936 נרכש מגרש בן 29 דונם בשכונת אחוזה. מגרש זה שימש החל משנת 1938 למכון לחינוך גופני (החג"ם) שהוקם על פי רעיונו של ד"ר בירם. בשנת 1937 נפתחו הכיתות התיכוניות של סניף אחוזה. בשנה הראשונה, קיבל על עצמו מאיר חיינקין, חבר ההנהלה של בית הספר,  את תפקיד הריכוז ועצם ההקמה של כיתות היסוד באחוזה. הסניף נפתח כמבנה זמני, עד להשלמת הבניין הראשון במתחם בשנת 1938. בשנת 1950 נפתחו כיתות היסוד במתחם, והן פעלו במתחם אחד עם הכיתות התיכוניות, עד שבשנת 1953 הסתיימה בנייתו של בניין הכיתות התיכוניות. בשנת 1967 נוסף אגף חדש לבניין הכיתות התיכוניות, וחובר באופן הדוק לבניין הקיים. בשנת 1969 נוסף אגף חדש גם לבניין כיתות היסוד, כך ששני הסניפים שפעלו במתחם אכלסו כיתות לימוד וגם חדרים ספציפיים למקצועות לימוד שונים.

תיכון אחוזה

אנו מאמינים

מתחם אחוזה רואה את עצמו כבית לקהילה – תלמידים, מורים וצוות, הורים ומשפחות. אנו רואים את התלמיד במרכז העשייה ובונים את תכניות הלימודים בהתאמה לשלב ההתפתחותי בו מצויים התלמידים.

במרחב הזריעה לומדים התלמידים דרך התנסות בכל החושים ובשילוב של משחק, עבודה, למידה ויצירה, תוך שימוש בכלים של למידה גמישה. במרחב הנביטה אנו יוצרים את הקרקע על מנת לחבר את הנעשה בביה"ס למציאות ב"עולם האמיתי" ולהקנות לתלמידים את המיומנויות החיוניות לחיים במאה ה-21. בתוכו אנו "מנביטים" את דמותו של התלמיד כאדם עצמאי, סקרן וחקרן, תקשורתי ומוביל חברתי בעולם משתנה.

בתוך כך אנו מכבדים כל פרט ומתייחסים אליו כיחיד ומיוחד ומאמינים כי למען השלומות של כל אחד (ה Well Being) יש לטפח את התלמיד בשלושה ממדים: פרט, חברה, דעת.

פרט – אנו מקיימים פעילויות סדירות להיכרות אישית עמוקה עם תלמידינו – שיחות אישיות, שיעורים חברתיים ושיעורי פעלנות בקבוצות קטנות, העצמת כל פרט בהתאם לכישוריו והבאת הכישורים לידי ביטוי בפני החברים בביה"ס. תהליכי ההערכה המעצבת וההערכה העצמית מיועדים לפיתוח מודעות התלמידים למצבם בממדי התפתות שונים, וקידום שותפותם בהגדרת יעדי הלמידה וההתפתחות שלהם תוך עבודה באופן יחידני ובקבוצות קטנות לחיזוק ולהעשרה.

חברה – אנו רואים בהשתלבות החברתית תנאי ראשון והכרחי להצלחה בביה"ס. אנו מקדישים זמן רב לפעילות חברתית ולהקניית מיומנויות חברתיות והתנסות בהן למען שכלולן. הדבר נעשה במסגרת שעות חברות, עבודה בקבוצות במסגרת הלמידה הגמישה, למידה רב – גילית בהזדמנויות שונות, פעלנות חברתית ועוד.

דעת – אנו מטפחים אקולוגיה לימודית המפתחת את מיומנויות הלומד העצמאי השותף באופן פעיל בתהליך הלמידה וההערכה שלו,  תוך רכישת מיומנויות של למידה בוויסות עצמי. התלמידים והתלמידות מתאמנים בהגדרת מטרות הלמידה, תכנון הלמידה, ביצוע בקרה ועוד. דרך הלמידה המשולבת פרויקטים מאפשרת לתלמיד במרחב הנביטה להיות פעיל בתהליך הלמידה, להתנסות בעבודת צוות, בעמידה מול קהל, במיומנויות חקר, שאילת שאלות והכנת תוצרים.

התפיסה החינוכית שלנו שמה את האדם במרכז תוך הקניית כלים של כבוד הדדי, יחס אישי ואהבה. אנו רואים את קוד הכבוד כציר מרכזי המטפח עבור התלמידים והתלמידות קרקע שתאפשר להם להיות אנשים ערכיים-מעורבים, רגישים, אכפתיים, מודעים, אחראיים ומחויבים לחברה. זאת ועוד – היכולת לחשיבה אוטונומית וביקורתית, העצמאות בבחירה, בהתמודדות עם מידע חדש והפיכתו לידע אישי, הן דרישות עיקריות בעולמנו המשתנה. מטרתנו היא להכשיר את התלמידים והתלמידות להתמודד ולהוביל בעולם כזה.

אנו מאמינים כי היחס לפרט, תחושת הבית, הצוות המקצועי המסור והחם שלנו, ותחושת השותפות שאנו מטפחים בקהילה, תורמים להעצמת התלמידים והתלמידות שלנו ולמיצוי היכולות שלהם.

צוות מתחם אחוזה

איילה יהודה

איילה יהודה

מנהלת מתחם אחוזה

איילה יהודה, שימשה כמנהלת כיתות היסוד באחוזה בביה"ס הריאלי העברי בחיפה, משנת 2014 ועד 2024, ילידת חיפה ואם לבן ובת, שניהם בוגרי בית הספר הריאלי.

בעלת תואר ראשון בחינוך בהצטיינות ממכללת אורנים, תואר שני בחינוך, במנהל ותוכניות לימודים מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה.

בימים אלה לומדת לדוקטורט באוניברסיטת חיפה.

רקע מקצועי

מחנכת, רכזת פדגוגית, חברת צוות ניהול וסגנית מנהלת בביה"ס הריאלי, בכיתות היסוד באחוזה.

הקמתי את אשכול הגנים של ביה"ס הריאלי וניהלתי אותו במשך שש שנים.

כיום, מנהלת מתחם אחוזה.

חן אטלן פיוטרוקובסקי

מובילת שכבה ו’, מחנכת, מורה ללשון ולמתמטיקה במרחב הנביטה

אופל אנידג׳ר

רכזת פדגוגית כיתות ג׳-ד׳ ורכזת טיולים וביטחון במרחב הזריעה

אורית אסנפלד

מובילת הפרט והחברה, מובילת שכבה ז׳, מחנכת ומורה לביולוגיה במרחב הנביטה

דורין בלץ

מובילת מרחב הזריעה ומחנכת

אליאנה גורדון

מובילה פדגוגית ומורה לתנ״ך וללשון במרחב הנביטה

עומר הולצר

מוביל שכבה ח’, מחנך ומורה להיסטוריה במרחב הנביטה

אורטל וייס

מובילת שכבה ה׳, מובילת ערבית במרחב הנביטה, מחנכת ומורה לערבית

קרן שטיינר

רכזת פדגוגית כיתות א׳-ב׳ ומחנכת במרחב הזריעה

סופי אביגדור

מורה לביולוגיה במרחב הנביטה

צוף אברהם וודובסקי

מורת שילוב במרחב הזריעה

סופי אוליברה אמיתי

מחנכת (חל"ת) במרחב הזריעה

שי אטיאס

מורה לחינוך גופני במרחב הנביטה ומנהל הצהרון במרחב הזריעה

אילנה אילאיץ’ אליאסוב

מורת שילוב במרחב הנביטה

אודל ארבל קומיסר

מורה לאנגלית במרחב הנביטה

ד"ר קרן בוכבינדר

מורה לספרות במרחב הנביטה ואחראית ספרייה

ענת בית הלחמי חיים

מחנכת במרחב הזריעה

ניר בלאו

מורה לפיזיקה במרחב הנביטה

איריס בן חיים

מורת שילוב במרחב הנביטה

נטלי גוטמן

מובילת לשון ה׳-ו׳, מחנכת ומורה ללשון במרחב הנביטה, מובילה של תכנית ינשופים

יפה גורי

יועצת חינוכית במרחב הנביטה

ירין גלאור

מורה לחינוך גופני במרחב הזריעה

רעות גרינשטיין

מחנכת במרחב הזריעה

הילה גרנות

מחנכת, מורה ללשון ולרוח במרחב הנביטה

סיון הבר

מורה ממלאת מקום במרחב הזריעה

אפי וולף

מורה למדעים במרחבי הזריעה והנביטה

נגה ויסר

מחנכת במרחב הזריעה

וורקיט זוננפלד גטהון

מחנכת ומורה למדעים במרחב הזריעה

מלק זירעיני

מורה לאנגלית במרחב הזריעה

שיר זמיר

מחנכת ומורה לחינוך גופני במרחב הנביטה

עליא חלבי

מורה לערבית במרחב הנביטה

נחום חלוצי

מורה מחליף במרחב הזריעה ומדריך מועדונית

אילנה חנוכה כהן

מחנכת במרחב הזריעה

זיינב טאהא

מורה לערבית במרחב הנביטה

קורין טל

מורה לתנ"ך וללשון במרחב הנביטה

בן טרגן

מוביל אשכול רוח במרחב הנביטה, מחנך ומורה לספרות

שיר ינוביץ’

מחנכת במרחב הזריעה

כתרי יפימוב

מחנך ומורה לתקשורת חזותית ויסודות התִכנות במרחב הנביטה

אתי כהן

מובילת מתמטיקה במרחב הנביטה, מחנכת ומורה למתמטיקה

בת עמי כהן

מחנכת במרחב הזריעה

סיגל לברון

מורה לאמנות במרחב הזריעה

נורית לוי

מורה לאנגלית במרחב הנביטה

שני לוי

מורה למתמטיקה במרחב הנביטה

דיאנה ליוטרביץ׳

מורה לחינוך גופני במרחבי הזריעה והנביטה

איילת מזרחי

מורה לביולוגיה במרחב הנביטה

לילך מזרחי

מחנכת (חל"ת) במרחב הזריעה

ענבר מזרחי

רכזת ליקויי למידה במרחב הנביטה

אמירית מיכאל שפושניק

מובילת טכנולוגיה במתחם אחוזה, מחנכת ומורה למדעים במרחב הנביטה

מריה מלוב

מורה לאנגלית במרחב הנביטה

איריס מרקוביץ׳

מחנכת ומורה לאנגלית במרחב הנביטה

נוי נקש

מחנכת במרחב הזריעה

ענבל סונין

מחנכת ומורה ללשון במרחב הנביטה

קרן סטר

מחנכת ומורה לגיאוגרפיה במרחב הנביטה ואחראית ביטחון ובטיחות

מעיין סמוכה

מחנכת במרחב הזריעה

סאלי עווד

מורה לערבית במרחבי הזריעה והנביטה

ערין עווד

מובילת מדעים ז‘-ח’, מחנכת ומורה לביולוגיה ולכימיה במרחב הנביטה

דימה עזאיזה בוקאעי

מחנכת מחליפה במרחב הזריעה

איריס פז צ’יזיק

מורה לאומנות, גרפיקה ממוחשבת ותלת-ממד במרחב הנביטה

קארין פריימן מרדכי

רכזת מדעים ומורה למדעים במרחב הזריעה

ניר פרקש

מחנך במרחב הזריעה

ולריה צביצ’נקו

מורה למדעים במרחב הזריעה

עינב צור

מחנכת במרחב הזריעה

טלי צינגיסר

מורה לאנגלית במרחבי הזריעה והנביטה

פולינה קוגן

מורה למוזיקה ולחלילית במרחב הזריעה

ויטה קידר

מובילת אנגלית במרחב הנביטה, מחנכת ומורה לאנגלית

עדי קילשטיין

מורה למתמטיקה במרחב הזריעה

דניאלה קריניץ

מחנכת במרחב הזריעה

גילי רוט ניסנצוויג

רכזת שילוב והוראה מתקנת במרחב הזריעה

סימון רונן

מחנכת במרחב הזריעה

חני ריבלין רג’ואן

יועצת במרחב הזריעה

גל ררין

מובילת לשון ז׳-ח׳, מחנכת ומורה ללשון במרחב הנביטה

שירה שובל

מחנכת, מורה לרוח ולמתמטיקה במרחב הנביטה

ענבר שוויצר

מחנכת ומורה למתמטיקה במרחב הנביטה

מיה שור

מורה מחליפה למדעים במרחב הזריעה

תמי שטרנבך

מורה לאמנות וטכנולוגיה במרחב הזריעה

רונית שריתי

מחנכת במרחב הזריעה

איריס תבור

מחנכת ומורה למתמטיקה במרחב הנביטה

טניה בונדר

עובדת אחזקה במרחב הזריעה

מתן בן דוד

אחראי מחשוב

שלמה גרבאוי

אחראי אחזקה במרחב הנביטה

סרגיי דוידוב

עובד אחזקה במרחב הנביטה

אנה דניסוב

אחראית על מעבדות מרחב הנביטה

אייל הורוביץ

ספרן, אחראי מתחם המייקרים במרחב הזריעה

נועה לביא אלקיים

מזכירה במרחב הזריעה

איטה ליידרמן מיכאל

אחראית מזכירות

עלי סואעד

עובד אחזקה

אלונה סטנקובסקי

אחראית על מתחם המייקרים במרחב הנביטה

מאיר עטיס

עובד אחזקה

דניז פרל

לבורנטית במרחב הזריעה

מיכל תל

מזכירה