Ahuza campus – school for science, technology, and leadership

Primary School and Junior High

מרחב הזריעה

קריית ספר 25, חיפה 3467644
טלפון: 04-8243937
פקס: 04-8260337
[email protected]

מרחב הנביטה

הראל 19, חיפה 3455530
טלפון: 04-8242928
פקס: 04-8260803
[email protected]

מפת מתחם אחוזה

מפת מתחם אחוזה

About Ahuza campus:

מתחם אחוזה הנו בית חינוך שהוא בראש ובראשונה – בית. אנו מכוונים  לטיפוחו של התלמיד מתוך עניין באושרו ובהתפתחותו כאדם, הן מבחינת הפוטנציאל האנושי והאישי הגלום בו והן מתוך ראיית תרומתו הפוטנציאלית לכינונה של חברה טובה יותר. כמוסד חינוכי המכוון לקראת חזון זה אנחנו עוסקים כל העת בביסוס הקיים ובחיזוקו, בד בבד עם חידוש ופריצת דרכים חדשות עבורנו בתחומי החינוך, ההוראה והמִנהל.

במסגרת יישומה של התכנית הפדגוגית של ביה”ס קיימים במתחם מרחבים פדגוגיים – מרחב הזריעה – כיתות א’-ד’  (במתחם כיתות היסוד לשעבר) ומרחב הנביטה – כיתות ה’-ח’  במתחם החטיבה.

ייחודו של מתחם אחוזה הוא מדעים, טכנולוגיה ומנהיגות. אנו מאמינים שתחומים אלו הם בעלי חשיבות רבה בעיצוב אישיותם של התלמידים: המנהיגות מטפחת מודעות עצמית, מעורבות והשפעה בסביבה וחינוך לערכים. המדעים מטפחים סקרנות, חקר, על מיומנויותיו, ועניין בקשת רחבה של תחומי דעת ותחומי חיים. הטכנולוגיה מאפשרת היכרות עם מגוון עשיר של מיומנויות ושימוש בהן לטובת יצירת תוצרים של תהליך פדגוגי. לקריאה נוספת על תכנית האוריינות הטכנולוגית אנא הקליקו כאן >>

History at a glace

ההיסטוריה של מבנה מרחב הזריעה (לשעבר כיתות היסוד) באחוזה:  המגרש שעליו ממוקם מבנה כיתות היסוד באחוזה נרכש בשנת 1935. בשל קשיים כספיים ובגלל המאורעות בארץ עוכבה הבנייה ופתיחתו של הסניף. הנהלת בית הספר הסתפקה בשנת תרצ”ז (1937) בהקמת צריף (צריף הצופים שנהרס עם בניית הבניין החדש בסניף והוחלף במבנה יפה וחדש במרחב הנביטה). מנהלו הראשון של הסניף היה מר לוי וולף שניהל אותו עד פטירתו בשנת 1947 (פינה לזכרו נמצאת במתחם הסניף). המבנה  שימש את הכיתות התיכוניות עד כיתה י’,  ורק בשנת 1950 הורחב לכיתות היסוד. בתחילה עבור כיתות ה’-ו’ בלבד ולאחר מכן עבור כיתות א’-ו’. הסניף הפך לעצמאי ולחטיבת הביניים נבנה בניין אחר במורד הגבעה. במהלך השנים הורחב הסניף, כשהצריף הראשון המשיך לשמש עבור לימוד של נושאים חינוכיים שונים. בצד הימני של המגרש נבנה בניין נוסף, שעם הזמן שופץ למבנה הריאלי-גן הראשון.

ההיסטוריה של מתחם מרחב הנביטה (לשעבר תיכון אחוזה): בשנת 1936 נרכש מגרש בן 29 דונם בשכונת אחוזה. מגרש זה שימש החל משנת 1938 למכון לחינוך גופני (החג”ם) שהוקם על פי רעיונו של ד”ר בירם. בשנת 1937 נפתחו הכיתות התיכוניות של סניף אחוזה. בשנה הראשונה, קיבל על עצמו מאיר חיינקין, חבר ההנהלה של בית הספר,  את תפקיד הריכוז ועצם ההקמה של כיתות היסוד באחוזה. הסניף נפתח כמבנה זמני, עד להשלמת הבניין הראשון במתחם בשנת 1938. בשנת 1950 נפתחו כיתות היסוד במתחם, והן פעלו במתחם אחד עם הכיתות התיכוניות, עד שבשנת 1953 הסתיימה בנייתו של בניין הכיתות התיכוניות. בשנת 1967 נוסף אגף חדש לבניין הכיתות התיכוניות, וחובר באופן הדוק לבניין הקיים. בשנת 1969 נוסף אגף חדש גם לבניין כיתות היסוד, כך ששני הסניפים שפעלו במתחם אכלסו כיתות לימוד וגם חדרים ספציפיים למקצועות לימוד שונים.

תיכון אחוזה

אנו מאמינים

מתחם אחוזה רואה את עצמו כבית לקהילה – תלמידים, מורים וצוות, הורים ומשפחות. אנו רואים את התלמיד במרכז העשייה ובונים את תוכניות הלימודים בהתאמה לשלב ההתפתחותי בו מצויים התלמידים.

במרחב הזריעה לומדים התלמידים דרך התנסות בכל החושים ובשילוב של משחק, עבודה, למידה ויצירה תוך שימוש בכלים של למידה גמישה. אחד במרחב הנביטה אנו יוצרים את הקרקע על מנת לחבר את הנעשה בביה”ס למציאות ב”עולם האמיתי” ולהקנות לתלמידים את המיומנויות החיוניות לחיים במאה ה-21. בתוכו אנו “מנביטים” את דמותו של התלמיד כאדם עצמאי, סקרן וחקרן, תקשורתי ומוביל חברתי בעולם משתנה.

בתוך כך אנו מכבדים כל פרט ומתייחסים אליו כיחיד ומיוחד ומאמינים כי למען השלומות של כל אחד (ה Well Being) יש לטפח את התלמיד בשלושה ממדים: פרט, חברה, דעת.

פרט – אנו מקיימים פעילויות סדירות להיכרות אישית עמוקה עם תלמידינו- שיחות אישיות, שיעורים חברתיים ושיעורי פעלנות בקבוצות קטנות, העצמת כל פרט בהתאם לכישוריו והבאת הכישורים לידי ביטוי בפני החברים בביה”ס. תהליכי ההערכה המעצבת וההערכה העצמית מיועדים לפיתוח מודעות הלמידים למצבם במימדי התפתות שונים, וקידום שותפותם בהגדרת יעדי הלמידה וההתפתחות שלהם תוך עבודה באופן יחידני ובקבוצות קטנות לחיזוק ולהעשרה.

חברה – אנו רואים בהשתלבות החברתית תנאי ראשון והכרחי להצלחה בביה”ס. אנו מקדישים זמן רב לפעילות חברתית ולהקניית מיומנויות חברתיות והתנסות בהן למען שכלולן. הדבר נעשה במסגרת שעות חברות, עבודה בקבוצות במסגרת הלמידה הגמישה, למידה רב – גילית בהזדמנויות שונות, פעלנות חברתית ועוד.

דעת – אנו מטפחים אקולוגיה לימודית המפתחת את מיומנויות הלומד העצמאי השותף באופן פעיל בתהליך הלמידה וההערכה שלו,  תוך רכישת מיומנויות שללמידה בויסות עצמי כגון הגדרת מטרות הלמידה, תכנון הלמידה, ביצוע בקרה ועוד. כלי הלמידה המשולבת פרויקטים התלמיד במרחב הנביטה מאפשר לתלמיד להיות פעיל בתהליך הלמידהלהתנסות בעבודת צוות, בעמידה מול קהל, במיומנויות חקר, שאילת שאלות והכנת תוצרים.

התפיסה החינוכית שלנו שמה את האדם במרכז בכלים של כבוד הדדי, יחס אישי ואהבה. אנו רואים את החינוך ואת קוד הכבוד הטבוע בכלי החינוך בתור ציר מרכזי תוך יצירת הקרקע עבור התלמיד להיות אדם ערכי-מעורב, רגיש, אכפתי, מודע, אחראי, מחויב לחברה. זאת ועוד – היכולת לחשיבה אוטונומית וביקורתית, העצמאות בבחירה, בהתמודדות עם מידע חדש והפיכתו לידע אישי, הן דרישות עיקריות בעולמנו המשתנה. מטרתנו היא להכשיר את התלמידים להתמודד ולהוביל בעולם כזה.

אנו מאמינים כי היחס לפרט, תחושת הבית, הצוות המקצועי המסור והחם שלנו, ותחושת השותפות שאנו מטפחים בקהילה, תורמים להעצמת התלמידים שלנו ולמיצוי היכולות שלהם.

Ayala Yehuda

Ahuza Campus Director

איילה יהודה, שימשה כמנהלת כיתות היסוד באחוזה בביה”ס הריאלי העברי בחיפה, משנת 2014 ועד 2024, ילידת חיפה ואם לבן ובת, שניהם בוגרי בית הספר הריאלי.

בעלת תואר ראשון בחינוך בהצטיינות ממכללת אורנים, תואר שני בחינוך, במנהל ותוכניות לימודים מאוניברסיטת חיפה, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת חיפה.

בימים אלה לומדת לדוקטורט באוניברסיטת חיפה.

רקע מקצועי

מחנכת, רכזת פדגוגית, חברת צוות ניהול וסגנית מנהלת בביה”ס הריאלי, בכיתות היסוד באחוזה.

הקמתי את אשכול הגנים של ביה”ס הריאלי וניהלתי אותו במשך שש שנים.

כיום, מנהלת מתחם אחוזה.