מתחם אחוזה רואה את עצמו כבית לקהילה – תלמידים, מורים וצוות, הורים ומשפחות. אנו רואים את התלמיד במרכז העשייה ובונים את תוכניות הלימודים בהתאמה לשלב ההתפתחותי בו מצויים התלמידים.
במרחב הזריעה לומדים התלמידים דרך התנסות בכל החושים ובשילוב של משחק, עבודה, למידה ויצירה תוך שימוש בכלים של למידה גמישה. אחד במרחב הנביטה אנו יוצרים את הקרקע על מנת לחבר את הנעשה בביה”ס למציאות ב”עולם האמיתי” ולהקנות לתלמידים את המיומנויות החיוניות לחיים במאה ה-21. בתוכו אנו “מנביטים” את דמותו של התלמיד כאדם עצמאי, סקרן וחקרן, תקשורתי ומוביל חברתי בעולם משתנה.
בתוך כך אנו מכבדים כל פרט ומתייחסים אליו כיחיד ומיוחד ומאמינים כי למען השלומות של כל אחד (ה Well Being) יש לטפח את התלמיד בשלושה ממדים: פרט, חברה, דעת.
פרט – אנו מקיימים פעילויות סדירות להיכרות אישית עמוקה עם תלמידינו- שיחות אישיות, שיעורים חברתיים ושיעורי פעלנות בקבוצות קטנות, העצמת כל פרט בהתאם לכישוריו והבאת הכישורים לידי ביטוי בפני החברים בביה”ס. תהליכי ההערכה המעצבת וההערכה העצמית מיועדים לפיתוח מודעות הלמידים למצבם במימדי התפתות שונים, וקידום שותפותם בהגדרת יעדי הלמידה וההתפתחות שלהם תוך עבודה באופן יחידני ובקבוצות קטנות לחיזוק ולהעשרה.
חברה – אנו רואים בהשתלבות החברתית תנאי ראשון והכרחי להצלחה בביה”ס. אנו מקדישים זמן רב לפעילות חברתית ולהקניית מיומנויות חברתיות והתנסות בהן למען שכלולן. הדבר נעשה במסגרת שעות חברות, עבודה בקבוצות במסגרת הלמידה הגמישה, למידה רב – גילית בהזדמנויות שונות, פעלנות חברתית ועוד.
דעת – אנו מטפחים אקולוגיה לימודית המפתחת את מיומנויות הלומד העצמאי השותף באופן פעיל בתהליך הלמידה וההערכה שלו, תוך רכישת מיומנויות שללמידה בויסות עצמי כגון הגדרת מטרות הלמידה, תכנון הלמידה, ביצוע בקרה ועוד. כלי הלמידה המשולבת פרויקטים התלמיד במרחב הנביטה מאפשר לתלמיד להיות פעיל בתהליך הלמידהלהתנסות בעבודת צוות, בעמידה מול קהל, במיומנויות חקר, שאילת שאלות והכנת תוצרים.
התפיסה החינוכית שלנו שמה את האדם במרכז בכלים של כבוד הדדי, יחס אישי ואהבה. אנו רואים את החינוך ואת קוד הכבוד הטבוע בכלי החינוך בתור ציר מרכזי תוך יצירת הקרקע עבור התלמיד להיות אדם ערכי-מעורב, רגיש, אכפתי, מודע, אחראי, מחויב לחברה. זאת ועוד – היכולת לחשיבה אוטונומית וביקורתית, העצמאות בבחירה, בהתמודדות עם מידע חדש והפיכתו לידע אישי, הן דרישות עיקריות בעולמנו המשתנה. מטרתנו היא להכשיר את התלמידים להתמודד ולהוביל בעולם כזה.
אנו מאמינים כי היחס לפרט, תחושת הבית, הצוות המקצועי המסור והחם שלנו, ותחושת השותפות שאנו מטפחים בקהילה, תורמים להעצמת התלמידים שלנו ולמיצוי היכולות שלהם.